کد خبر : 356
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 - 14:22
259 بازدید

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه:

فضای دانشگاه‌ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند استقلال‌عمل است

فضای دانشگاه‌ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند استقلال‌عمل است
رخداد غرب: امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: امروز فضای دانشگاه‌ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند استقلال‌عمل است تا با همان روحیه انقلابی بتواند دستان«نیسکون»‌های داخلی و خارجی را از پیکره این نظام مقدس کوتاه کند.

به گزارش رخداد غرب، ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به روز دانشجو و با اشاره به اینکه دانشجویان به عنوان نماد استکبارستیزی و عدالت‌طلبی در جامعه مطرح هستند، اظهار داشت: بی‌تردید همواره یکی از اهداف بلند دانشجویان، استکبارستیزی بوده و هر زمان روحیه این جامعه علمی، روشنفکر و روشن‌بین با معنویت و اسلام تلاقی یافته، استقلال‌خواهی و عدالت‌خواهی در جنبش‌های دانشجویی مشهود شده است‌.

وی افزود: امید است که دانشجویان همواره به شکل پویا از ارزش‌هایی مانند عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی برخوردار باشند چون اگر دانشجو آزادی‌خواه و استکبارستیز نباشد باید نگران بود و امروزه یکی از مهمترین موضوعاتی که می‌طلبد دانشجویان داشته باشند همین رسالت است که باید در بین دانشجویان و دانشگاهیان تحقق یابد.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه، با ابراز خرسندی از اینکه امروز با وجود تلاش بدخواهان انقلاب، دانشگاه‌ها از روح نشاط، تعالی، ایمان و خودباوری برخوردار هستند، گفت: جنبش دانشجویی با پیروی از مکتب پیامبر(ص) و رهنمودهای رهبری و امام(ره) توانسته قله‌های رفیع علمی را با حفظ ارزش‌های دینی فتح کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز فضای دانشگاه‌ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند استقلال‌عمل است تا با همان روحیه انقلابی بتواند دستان«نیسکون»‌های داخلی و خارجی را از پیکره این نظام مقدس کوتاه کند بیان کرد: استقلال‌عمل به این معنا که دانشجویان فارغ از جریانات حزب‌گرایی سیاسی و تعصبات و تمایات شخصی خود در سطح دانشگاه‌ها و کشور تاثیرگزار باشند.

ماموستا کلشی‌نژاد افزود: بی‌تردید اگر تاثیرگذاری و جریان‌سازی در فضای علمی و فرهنگی و هم در سایر حوزه‌های سیاسی و اقتصادی توسط دانشجویان، رهبری و هدایت نشود این هدایت‌گری توسط مغرضان و معاندان داخلی و خارجی صورت گرفته و آنها نیز نیت شوم و پلیدی برای نظام در سر دارند.

وی اظهار داشت: بنابراین لزوم جنبش دانشجویی و احیای روز دانشجو برای اینکه این نماد باید برای همیشه در بین ملت و برای نسل آینده انتقال یابد و دست افراد مستکبر و بدخواهان نظام، از سر جامعه کوتاه شود، لازم و ضروری است.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه، با تاکید بر اینکه نباید هیچ اجحافی در بین دانشجویان صورت پذیرد،گفت: باید قشر دانشجو را با همان انتقادها و مطالبه‌گری‌هایی که دارند به صورت تمام و کمال قبول کرد و مسئولان باید به مطالبه‌گری‌های آنها گوش فرا داده و رسیدگی به این خواسته‌ها را در دستور کار قرار دهند و از سوی دیگر دانشجویان را به صحنه آورده و تریبون برای ارائه دیدگاه‌های آنان در اختیارشان بگذارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi