کد خبر : 1023
تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 - 16:35
101 بازدید

اجرای تله کابین آبیدر سنندج در هاله‌ای از ابهام

اجرای تله کابین آبیدر سنندج در هاله‌ای از ابهام
رخداد غرب: اجرای پروژه‌ ی تله کابین تفرجگاه آبیدر سنندج که می توانست یکی از ارزشمندترین پروژه های گردشگری استان کردستان باشد، همچنان به مانند دیگر پروژه های توسعه این دیار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش رخداد غرب به نقل از برنا؛ پروژه «تله کابین سنندج» که در قالب طرح پارک جنگلی «آبیدر» جانمایی شده است ولی به همت مسئولان ۱۸ سال از  تفاهم نامه ی این طرح میگذرد، هیچ عملیات اجرایی تا حالا محقق نشده است.

سال ۱۳۸۲ در زمان شهردار وقت سنندج، احداث تله‌کابین آبیدر سنندج مطرح شد و تفاهم‌نامه آن در سال ۱۳۸۴ منعقد شد تا مردم سنندج و مهمانان استانی  با تله‌کابین بتوانند از مناظر زیبای آبیدر و شهر سنندج لذت ببرند.

این پروژه از سال ۸۳ به عنوان پروژه‌ای هزینه‌ای مطرح و در سال ۸۴ قرارداد آن به مبلغ ۲ میلیون و ۸۶۱ هزار یورو با والا ایپک به عنوان نماینده شرکت پومای فرانسه منعقد شده و ایستگاه‌ها و مسیر تله‌کابین مشخص شده که در آن مقطع مقرر گردید.

احدث تله‌کابین آبیدر سنندج و رویای دیرینه مردم سنندج تاکنون در سایه بی‌توجهی و پاس کاری مسئولان مغفول مانده است.

برخی از مسئولان بر این باور بودند که این پروژه در سنندج به این دلیل اجرا نمی شود  که هزینه‌های ساخت آن زیاد  است و هیچ پیمانکار و بخش خصوصی قادر به اجرای آن نیستند چون اگر این پروژه اگر ساخته شود سال‌ها طول می‌کشد که هزینه‌های ساخت آن برگردد.

تله کابین آبیدر باید اجرا شود

کیومرث حبیبی معاون عمرانی استاندار در دیدار با شهردار سنندج در اجرای تله‌کابین آبیدر به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم تاکید کرد و گفت: تله کابین آبیدر باید اجرا شود این پروژه می‌تواند نام تیم مدیریتی فعلی شهرداری را در ادبیات توسعه شهر سنندج ماندگار کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها نقش مهمی در افزایش سطح رضایتمندی اجتماعی دارند معتقدیم دولت زمانی می‌تواند عملکرد موفق داشته باشد که شهرداری‌های کلان شهر‌ها موفق عمل کنند.

او افزود: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و همچنین تلاش جهادی و مضاعف شاهد اجرای چندین کلان پروژه عمران شهری در سال‌جاری در شهر سنندج باشیم به گونه‌ای که موجب ماندگاری نام این تیم مدیریتی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید براینکه در اجرای پروژه‌های عمران شهری اولویت با پیمانکاران بومی باشد، خاطرنشان کرد: در صورتی که پیمانکاران توان اجرا نداشته باشند از ظرفیت پیمانکاران توانمند غیربومی استفاده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi