کد خبر : 730
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 9:37
99 بازدید

توقف ۲ ساله راه آهن کرمانشاه-خسروی

توقف ۲ ساله راه آهن کرمانشاه-خسروی

رخداد غرب: مجری طرح راه آهن غرب کشور با اشاره به توقف دو ساله راه آهن کرمانشاه- خسروی، کمبود اعتبار را عامل توقف این پروژه اعلام کرد.

به گزارش رخداد غرب، مسعود فرامرزیان در گفت و گو با ایسنا، با انتقاد از بی توجهی مسئولین نسبت به پروژه راه آهن غرب کشور گفت: این بی توجهی ها در حالیست که این پروژه نقش مهمی در اقتصاد کشور از طریق رونق صادرات خواهد داشت.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر برای رسیدن به مرز خسروی نیازمند هشت هزار میلیارد تومان اعتبار است، درحالیکه در بودجه امسال تنها ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن لحاظ شده و قطعا با این بودجه ها امکان رسیدن این پروژه به مرز خسروی تا چندین سال آینده هم وجود نخواهد داشت.

فرامرزیان با اشاره به لحاظ تبصره‌ای جدید در بودجه امسال گفت: خوشبختانه یک تبصره در بودجه لحاظ شده که سازمان برنامه و بودجه مجاز است جهت حمایت از مصوبات سفر هیات دولت اعتباراتی را برای دو پروژه پالایشگاه آناهیتا و راه آهن غرب کشور لحاظ کند که برای این ردیف اعتباری هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که اعتبار خوبی است و می تواند پروژه را فعال کرده و تا حد خوبی پیش برد.

این مسئول گفت: در حال حاضر پروژه راه آهن غرب کشور به سه بخش تقسیم شده که بخش اول آن انجام کارهای باقیمانده و تکمیل ایستگاه ها در محدوده مسیر ملایر به کرمانشاه است که برای تکمیل این بخش حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرامرزیان گفت: بخش دوم پروژه هم مسیر کرمانشاه به اسلام آبادغرب را شامل می شود که برای این بخش هم اعتباری حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار، قطار ظرف دو سال آینده به اسلام آبادغرب می رسد.

فرامرزیان بخش سوم و نهایی این پروژه را هم امتداد راه آهن در مسیر اسلام آبادغرب به خسروی عنوان کرد و افزود: برای تکمیل این بخش هم حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر تامین شود قطار تا پایان این دولت یعنی تا سه سال دیگر به مرز خسروی می رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند که راه آهن غرب کشور یک پروژه استانی نیست و یک پروژه ملی محسوب می شود که تمام کشور از فواید و منافع آن بهره مند می شوند.

وی افزود: با امتداد راه آهن به مرز خسروی و از آنجا به عراق، کوتاهترین مسیر ریلی به پایخت عراق فراهم می شود که نقش مهمی در صادرات به این کشور خواهد داشت.

فرامرزیان گفت: همچنین از طریق اتصال ریلی به کشور عراق می توانیم به سوریه و بندر لاذقیه متصل شویم که بازهم نقش بسیار مهمی در رونق صادرات دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi