کد خبر : 399
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 13:17
243 بازدید

دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان چوار ایلام

دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان چوار ایلام
رخداد غرب: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از دستگیری سه حفار غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان چوار خبر داد.

به گزارش رخداد غرب به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: شب گذشته در پی گزارش واصله مبنی بر حفاری غیرمجاز، بلافاصله با همکاری پرسنل کلانتری شهرستان چوار و رئیس کلانتری و پرسنل یگان حفاظت ستاد استان، به منطقه اعزام شده و سه حفار غیرمجاز آثار تاریخی را دستگیر کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: از این افراد آلات و ادوات حفاری شامل موتوربرق، پیکور، بیل، کلنگ و طناب کشف و ضبط شد، متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

شنبه زاده ضمن تقدیر از نیروی انتظامی، پرسنل کلانتری و رئیس کلانتری شهرستان چوار در راستای پیشگیری از جرایم فرهنگی و تعامل و همکاری با این اداره‌کل، عنوان کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی‌فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش‌ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات‌وادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi