کد خبر : 634
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 8:39
117 بازدید

رشد ۵ درصدی صادرات  کالا از گمرکات کرمانشاه

رشد ۵ درصدی صادرات  کالا از گمرکات کرمانشاه

رخداد غرب: بختیار رحمانی پور از رشد ۵ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات استان در فروردین ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش رخداد غرب به نقل از کردپرس؛ ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در نخستین ماه از سال جاری  ۲۰۲ میلیون و ۸۶۵ هزارو ۵۵۶ دلار کالا به وزن  ۴۹۵ هزارو ۲۶۵  تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است . که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از لحاظ ارزش ۵ درصد افزایش داشته است.

بختیار رحمانی پور افزود: از میزان فوق گمرک پرویزخان با صادرات ۸۴میلیون و ۸۷۴هزارو ۶۵۳دلار کالا به وزن ۲۱۱هزار ۸تن بیشترین سهم صادرات استان  را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی و سومار به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان رامیوه و تره بار ، کاشی و سرامیک، میلگرد و آهن آلات، محصولات پلاستیکی فقط،لبنیات،سنگهای ساختمانی ،ظروف یکبار مصرف و…. عنوان نمود.

کاهش ۸۶ درصدی واردات کالا 

بختیار رحمانی پور ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه به آمار یک ماهه واردات  گمرکات استان اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۱ در مجموع ۲ میلیون و ۴۲۷ هزارو ۶۸۱ دلار کالا به وزن  750 تن از طریق گمرکات کرمانشاه، پرویزخان وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش۸۶ درصد و از حیث وزن ۸۰درصد کاهش داشته است .

رحمانی پور عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن ،تجهیزات خط تولید و … عنوان کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi