کد خبر : 522
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 - 13:41
184 بازدید

سه کتاب کردی در بانه رونمایی شد

سه کتاب کردی در بانه رونمایی شد

رخداد غرب: ۲ مجموعه شعر از آثار «جمیله چوپانی» متخلص به (روانا) و یک رمان کردی نوشته «سوران حسینی» روز سه شنبه در بانه رونمایی شد.

به گزارش رخداد غرب به نقل از ایرنا، در این مراسم از ۲ اثر جمیله چوپانی با عنوان «ئه ترسم؛ پاکیزه یه ک بمرم له باوه شتا» ( می ترسم پاکیزه در آغوشته بمیرم ) و «ئه بمه گولی تاریکان و ناوی خوم ئه نیم؛ بی تویی» ( گل سیاه می شوم و نام خود را بی تویی می گذارم ) و رمان سوران حسینی با عنوان «ریوالی» (روباه) رونمایی شد.

همچنین در این مراسم پایان نامه دوره مقدماتی آموزش زبانی کردی سورانی و لاتین به ۲۳۰ نفر از دانش آموختگان آموزش زبان کردی که در پنج آموزشگاه نوژین، هاژه، به روژه، کانی و سوما شهرستان بانه آموزش دیده بودند اهدا شد.

سوران حسینی از نویسندگان و شاعران بانه ای است که تاکنون کتاب های زیادی در زمینه های مختلف بویژه شعر کردی نوشته است او در زمینه ترجمه کتاب از زبان فارسی به کردی هم فعالیت می کند.

جمیله چوپانی هم یکی از شاعران اهل دیواندره است که در سال ۱۳۹۸ مجموعه اشعار وی با نام «غوربه ت؛ ولاتیکی سه رگردانه و شیت» منتشر شد.

نخستین مجموعه شعر این شاعر هم با نام «سه رخوش ترین دیکتاتور» در سال ۱۳۹۴ چاپ شد.

در این مراسم فعالان محیط زیست بانه با اعلام حمایت از جنگل های بلوط، پوسترهایی با سه زبان کردی، فارسی و انگلیسی به نمایش گذاشتند و انزجار خود را از زمین خواران و سودجویان این عرصه اعلام کردند.

این مراسم با حضور مشتاقانه شاعران، نویسندگان، فعالان فرهنگی و محیط زیستی در تالار آربابای بانه برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi