کد خبر : 624
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 - 12:29
130 بازدید

اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) با دوبله کُردی در سینماهای کردستان

اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) با دوبله کُردی در سینماهای کردستان

رخداد غرب: رییس حوزه هنری کردستان گفت: در آستانه عید سعید فطر فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) اثر جاودانه “مصطفی عقاد” با دوبله کُردی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به صورت همزمان در سینماهای استان کردستان اکران می‌شود.

به گزارش رخداد غرب به نقل از ایرنا، امین مرادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این فیلم از فیلم‌های ماندگار سینمای جهان با موضوع زندگی حضرت ختمی مرتبت محمد المصطفی (ص) با حضور بازیگران مطرحی همچون آنتونی کوئین ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به صورت همزمان در سینماهای حوزه هنری استان اکران می‌شود.

وی افزود: این فیلم که ۱۸ اسفند ۱۳۵۵ برای اولین بار در جهان اکران شد، در ۲ نسخه تولید شده است، یک نسخه با بازیگران عرب و به زبان عربی و یک نسخه با بازیگران مطرح جهانی همچون آنتونی کویین (حمزه)، ایرنه پاپاس (هند)، مایکل آنسارا (ابوسفیان) که نسخه اصلی و جهانی فیلم در ایران همزمان با اکران جهانی در استودیو فیلمکار در مدت سه روز دوبله شد و نخستین اکران آن در سینما فرهنگ تهران در سال ۱۳۵۹ و قبل از آغاز جنگ تحمیلی انجام شد.

رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به دوبله این فیلم در سال ۱۳۶۲ برای اولین بار به زبان کُردی گفت: مجدداً در سال ۱۴۰۰ به همت جمعی از هنرمندان کردستانی در استودیو سینماگستر زاگرس تهران با مدیریت “محمد فریدونی” از هنرمندان سقزی و صدابرداری، صداگذاری، باندسازی و میکس “بابک شری جیان” و ترجمه ” ابراهیم بریاجی” نسخه اصلی این فیلم به زبان کُردی سورانی دوبله و آماده اکران شده است.

وی یادآور شد: در این فیلم جمعی از هنرمندان از جمله” فرزاد مشعوف”، “عبداله عابدی”، “امیر رضایی”، “آزاد ابراهیمی”، “رضا حاج خسروی”، “محسن اسعدی”، ” فواد شافعی”، “شاهو رستمی” و “شاهو قاسمی”  از شهرستان های قروه، سنندج، مهاباد، بوکان و سقز صداپیشگی و دوبله فیلم را برعهده داشته اند.

فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) در آستانه عید سعید فطر به صورت همزمان ساعت ۱۷ روز شنبه ۱۰ اردیبهشت در پردیس سینمایی بهمن سنندج، پردیس سینمایی مهر سقز و پردیس سینمایی آزادی بیجار برای اولین بار اکران می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi