کد خبر : 797
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 تیر 1401 - 14:26
77 بازدید

کرمانشاه بهشت سرمایه گذاری کشور است

کرمانشاه بهشت سرمایه گذاری کشور است

رخداد غرب: اولین نشست صمیمی نخبگان، کارآفرینان و مسئولان کرمانشاهی مقیم تهران با هدف بهره گیری از توان، ظرفیت و خرد جمعی در راستای رفع مشکلات مردم و توسعه استان با حضور استاندار کرمانشاه در مسجد الزهرا(س) پایتخت برگزار شد.

به گزارش رخداد غرب از کرمانشاه، “بهمن امیری مقدم” در این مراسم ضمن تبریک ایام عید غدیر و لزوم اتحاد و اخوت هر چه بیشتر کرمانشاهیان برای مهار مشکلات ریشه دار و بزرگ استان کرمانشاه و تسریع در توسعه همه جانبه استان گفت: امروز کرمانشاه بعنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی عزیز، دچار کمبودها و مشکلاتی است که جبران و رفع آنها، دلسوزی، همدلی و همراهی تمام شخصیت ها، احزاب و جریان های فکری و موثر استان و همچنین پای کار آمدن نخبگان را می طلبد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد کارآفرینی و تقویت تولید در استان به عنوان بهشت سرمایه گذاری کشور گفت: مشوق های متعددی برای کارآفرینان در نظر گرفته شده و ما از هیچ حمایتی برای تسهیل در تولید دریغ نخواهیم کرد.

امیری مقدم همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه اخیر در استان کرمانشاه و گلایه از برخی کم کاری های گذشته در پیگیری مصوبات سفر رهبر انقلاب گفت: ١١ سال از سفر رهبر معظم انقلاب می گذرد اما هنوز خبری از آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا به عنوان مصوبه کلیدی این سفر نیست. البته در دولت آیت الله رئیسی رایزنی های متعدد و گسترده ای برای راه اندازی صنایع، پالایشگاه و پتروشیمی های استان صورت گرفته است که این مهم تاثیر بسزایی در اشتغالزایی خواهد داشت.

به گفته وی، برگزاری مداوم جلسات قرارگاه عملیاتی آبرسانی به جهت رفع مشکلات و مدیریت تنش آبی استان، ساماندهی بازارچه های مرزی استان از جمله پرویز خان و سومار، پیگیری سامانه گرمسیری و سردسیری استان به منظور تقویت بخش کشاورزی، راه سازی، تلاش برای رفع مشکلات باقی مانده از زلزله سرپل ذهاب، افزایش سرانه ورزشی و پیگیری طرح بر زمین مانده تله کابین از دیگر اقدامات مدیریت ارشد استان بود که امیری مقدم به آن اشاره کرد.

امیری مقدم همچنین با اشاره به سفر پر برکت رییس جمهور به استان کرمانشاه گفت: یکی از طرح هایی که به دستور شخص رییس جمهور بدنبال تکمیل آن هستیم، طرح مونوریل و قطار شهری است که در حال پیگیری است.

استاندار کرمانشاه در ادامه از راه اندازی قرارگاه عملیاتی اشتغال در استان به عنوان مهم ترین مصوبه و دستاورد سفر رییس جمهور به استان یاد کرد و افزود: متاسفانه کرمانشاه همواره با معضل بیکاری درگیر بوده و وضعیت خوبی در این زمینه در سطح کشور ندارد و نیاز است که اقدام جدی در زمینه رفع این معضل صورت گیرد.

وی افزود: راه اندازی این قرارگاه پیشنهاد خود استان بود و ماه هاست روی آن کار کرده ایم و امیدواریم این قرارگاه بتواند منشا خیر برای استان شده و آمار بیکاری آن را کاهش دهد.

امیری مقدم در بخش دیگری از صحبت هایش به مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور اشاره کرد و افزود: در سالهای اخیر این مرکزیت بنابه دلایلی کمرنگ شده که باید مجددا آن را احیا کنیم.

استاندار کرمانشاه ساخت مسکن را هم عزم جدی دولت در استان دانست و گفت: سهم ۴ ساله کرمانشاه در ساخت مسکن ١٢٠ هزار واحد است که در طول همین مدت عملیات اجرایی ساخت  ٣٨ هزار واحد کلید خورده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi