کد خبر : 529
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اسفند 1400 - 17:05
197 بازدید

مریوان دومین شهر پرتصادف کشور شناخته شد

مریوان دومین شهر پرتصادف کشور شناخته شد

رئیس پلیس راهور استان کردستان گفت: شهرستان مریوان طی ۱۱ ماه گذشته با رشد ۶۰۰ درصد آمار تصادفات دومین شهر پرتصادف کشور شناخته شد.

به گزارش رخداد غرب، برزو مرادی، امروز پنجشنبه، ۱۹ اسفندماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد:  بحث کرونا دنیا را متحول کرد و مشکلات متعددی را در بخش‌های مختلف برای مردم جهان ایجاد کرد اما در ایران کرونای خاموش تصادفات است.

وی کاهش تصادفات را مهم‌ترین و اولویت‌دارترین برنامه پلیس راهور دانست و افزود: وضعیت کشور در بحث تصادفات قابل قبول نیست چراکه در هر یک ساعت دو نفر فوتی و در روز ۴۸ نفر فوتی تصادفات در کشور ثبت خواهد شد.

رییس پلیس راهور استان کردستان با بیان اینکه آمار مرگ و میر کرونای خاموش بسیار بالاتر از آمار بیماران کرونایی بوده است، افزود: امروزه در تمام جهان با پیروی از قوانین اسلام راهکارهای متعالی در جوامع طراحی و مردم از این قوانین پیروی می‌کنند اما مردم ما توجهی به این قوانین ندارند و در نتیجه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

۱۹درصد تصادفات به راهنمایی و رانندگی مرتبط می‌شود 

وی با اشاره به اینکه در افزایش آمار تصادفات تنها اقدامات راهنمایی و رانندگی مؤثر نیست، ادامه داد: در وقوع تصادفات ۲۰ دستگاه اجرایی نقش اساسی دارند و فقط  ۱۹ درصد تصادفات به راهنمایی و رانندگی مربوط می شود.

مرادی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا کنون ما شاهد کاهش آمار تصادفات در کشور بوده‌ایم، افزود: ۳۳ درصد تصادفات فوتی در سر صحنه، سه درصد در حین انتقال و  ۶۱ درصد در بیمارستان اتفاق می‌افتد.

وی به علت‌ها و دلایل اصلی وقوع تصادفات اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین علت تصادف در استان و کشور عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بوده است و بیشترین تصادفات در داخل شهر بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ شب روی می‌دهد.

رشد ۴۰۰ درصدی تصادفات در سقز رییس پلیس راهور استان کردستان با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار تصادفات تعداد شهرهای پرتصادف کشور شناسایی شده‎اند، افزود: شهرستان مریوان با ۶۰۰ درصد افزایش دومین شهر پرتصادف کشور و شهرستان سقز با رشد ۴۰۰ درصد دومین شهر پرتصادف استان کردستان شناخته شدند.

وی به آمار تصادفات در ۱۱ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: طی ۱۱ ماه گذشته در  تصادفات جرحی یک درصد و تصادفات خسارتی  ۴۴ درصد و تصادفات فوتی هشت درصد افزایش داشته ایم که ۶۵ درصد تصادفات فوتی مربوط به عابر پیاده، ۵ درصد تصادفات جرحی و ۲۹ درصد هم تصادفات خسارتی بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi