کد خبر : 449
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 13:20
280 بازدید

همه ما امت واحده هستیم/ خون شهدای شیعه و سنی احیاگر وحدت است

همه ما امت واحده هستیم/ خون شهدای شیعه و سنی احیاگر وحدت است

رخداد غرب: امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: باید از هرآنچه که باعث تفرقه می‌شود دوری کرد چراکه همه ما امتی واحد هستیم و در راه وحدت چه از شیعه و چه اهل سنت شهید داده‌ایم.

به گزارش رخداد غرب به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سخنان اخیر مولوی گرگیج امام جمعه آزادشهراستان گلستان و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با واکنش برخی از بزرگان اهل سنت کشور مواجه شد.

هر چند امام جمعه آزاد شهر در کانال تلگرام منسوب به وی توضیحاتی ارائه کرد و برداشت‌های صورت گرفته در این باره را ناشی از تقطیع سخنانش خواند و بر محبت اهل بیت در میان اهل سنت تاکید کرد. اما حساسیت اظهارات یاد شده مانع از آن نبود که بزرگان اهل سنت در استان کرمانشاه درباره آن بی‌تفاوت بمانند.

ماموستا عبدالرحمان محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار فارس در این خصوص با اشاره به آیات قرآنی مبنی بر وحدت، اظهار داشت: متاسفانه برخی بدلیل تنگ نظری‌های که دارند اختلاف‌افکنی می‌کنند.

وی افزود: ما اگر مسلمان هستیم باید به توصیه‌های اسلام، قرآن و رسول اکرم (ص) عمل کنیم، خداوند در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران می‌فرماید «وَ اعتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاًوَ لا تَفَرَّقُوا»، (همگی چنگ به‌ ریسمان الهی بزنید و پراکنده نشوید) نعمت وجود خدا را برخود به یاد آورید که چگونه دشمن یکدیگر بودید و او میان دل‌های شما الفت ایجاد کرد و به‌برکت نعمت او برادر شدید.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه باید از هرآنچه که باعث تفرقه می‌شود دوری کرد چراکه همه مت امتی واحد هستیم، گفت: نظرات مختلف بر مسائل فقهی و مذهبی امری طبیعی است، اما اختلاف نظر با تفرقه متفاوت است.

ماموستا محمدی با بیان اینکه نظر و عقیده هر شخص قابل احترام است، تصریح کرد: همه ما مسلمان هستیم و باید برادر باشیم و امتی واحد چرا که نخستین منادی وحدت و امت، واحده شدن قرآن کریم است که می‌فرماید، «إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّهً واحِدَهً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ» (انبیاء/۹۱) (این دین شما و این امت شماست، دین یگانه و من پروردگار شمایم، پس مرا بپرستید.).

وی تاکید کرد: آرمان تفرقه این است که ما نباید باهم برادر باشیم، نباید در سایه اسلام باشیم لذا دشمن برای رسیدن به این آرمان از هرطریقی استفاده می‌کند تا با اختلاف‌افکنی ایجاد تفرقه کند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه امام راحل، رهبر معظم انقلاب و علمای شیعه و اهل سنت همواره در مسیر وحدت حرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما در راه وحدت چه از شیعه و چه اهل سنت شهید داده‌ایم.

محمدی با تاکید دوباره بر حفظ وحدت، بیان کرد: متأسفانه برخی برای رسیدن به شهرت و ارضای امیال شخصی خود، اقداماتی در راه برهم خوردن این وحدت انجام می‌دهند که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی در پایان با بیان اینکه این افراد فکرشان محدود است و سبب اختلاف می‌شود، تاکید کرد: باید با افرادی که کینه‌توزانه و در مسیر برهم خوردن وحدت اقداماتی انجام می‌دهند برخورد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi