کد خبر : 620
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 - 14:23
135 بازدید

کارگران اداری شرکت گاز قروه اعتصاب کردند

کارگران اداری شرکت گاز قروه اعتصاب کردند

رخداد غرب: کارگران بخش اداری شرکت گاز قروه در پی عقب افتادن حقوق و مزایا و نگرانی از بابت آینده شغلی خود برای چندمین بار دست به تحصن و اعتصاب زدند.

به گزارش رخداد غرب به نقل از خبرنگار کردپرس، صبح امروز سه شنبه  نزدیک به ۷۰ نفر از کارگران اداری شرکت گاز شهرستان قروه در اعتراض به عقب افتادن حقوق و عیدی و سنوات و اضافه کار خود اعتصاب کردند.

بررسی ها نشان می دهد که پیمانکار این بخش در شرکت گاز شهرستان نه تنها حقوق و مزایای کارگران را پرداخت نکرده بلکه حتی تا این لحظه قرارداد کاری هم با آنان نبسته و همین باعث نگرانی کارگران شده که شغل خود را از دست بدهند.

به نظر می رسد ناتوانایی پیمانکار از نظر مالی گریبان کارگران را گرفته به طوری که به دنبال تعدیل نیرو بوده و حتی قصد دارد حقوق را به صورت حجمی پرداخت کند نه مطابق قانون کار! و این درست، همان مسئله ای است که کارگران نسبت به آن معترض اند و سؤال دارند که چرا پیمانکاری را می گیرند که توان مالی ندارد و به در بسته که می خورد از حق کارگر می زند؟!

این تعداد کارگر با سابقه بالا که چند سال است برای شرکت گاز کار می کنند از نبود ضمانت شغلی خود نگرانند و این نگرانی زمانی بیشتر می شود که باید برای گرفتن حق خود دست به اعتصاب و تحصن بزنند!

تحصنی که یک بار در آبان ماه سال گذشته رخ داد و در دی ماه هم صورت گرفت و به اسفند هم رسید و هر بار با وعده ها پیش می رفت و در نهایت هم حقوقی که باید سر ماه پرداخت شود آخر ماه به دستشان می رسید! همانند اسفند که درست روز بیست و هشتم حقوق خود را گرفتند.

به دلیل همین عقب افتادن حقوق، روی به قرض گرفتن آروده اند و به قول خودشان آن قدر قرض کرده اند که دیگر چوب خطشان پر شده است.

درخواست این کارگران از مسئولان امر این است که «پیمانکاری انتخاب شود که توان مالی داشته باشد، حقوق کارگران براساس قانون کار پرداخت شود نه به صورت کار حجمی، قرارداد کاری باید منطبق با اداره کار نوشته و نظارت بر امور کاری هم صورت گیرد».

با توجه به دغدغه این کارگران نیاز است مسئولان اقدامی اساسی داشته باشند چرا که این اعتراضات تنها مختص به شرکت گاز نیست و از شهرداری گرفته تا آبفا و شرکت برق هم وضعیت پرداخت حق و حقوق کارگران و پرسنل قراردادی چندان تعریفی ندارد./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi