کد خبر : 960
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 - 15:05
66 بازدید

کشف اشیای تاریخی هزاره دوم قبل از میلاد در سنندج

کشف اشیای تاریخی هزاره دوم قبل از میلاد در سنندج
رخداد غرب: فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از کشف اشیای تاریخی با قدمت هزاره دوم قبل از میلاد از یک خودرو شخصی در شهرستان سنندج خبر داد.

به‌ گزارش رخداد غرب به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ رسول مرادی روز سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در این‌‌باره، گفت: برابر گزارش واصله کلانتری ۱۶ سنندج به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان مبنی بر کشف‌ و‌ ضبط اشیای تاریخی از یک خودرو شخصی، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: بر این اساس، با هوشیاری نیروهای تلاشگر کلانتری ۱۶ سنندج و پس از متوقف کردن و بازرسی خودرو، چهار قلم شی‌ء از جنس مفرغ کشف‌ و ضبط شد.

او بیان کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت آن‌ها درحدود هزاره دوم قبل از میلاد تخمین زده شده است.

 فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این رابطه ۲ نفر با هویت بومی دستگیر و برای طی شدن مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شدند.

سرهنگ مرادی ضمن قدردانی از دوست‌داران میراث‌فرهنگی، نیرو‌های انتظامی و یگان حفاظت اداره‌کل، یادآور شد: شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، با شماره ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ تماس بگیرند تا با اقدام به‌موقع، از وقوع جرایم در این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi