کد خبر : 953
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 - 11:46
109 بازدید

کشف ۸ قطعه شیء تاریخی در گیلان‌غرب

کشف ۸ قطعه شیء تاریخی در گیلان‌غرب

رخداد غرب: رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلان‌غرب از کشف ۸ قلم شیء تاریخی مربوط به دوره‌های تاریخی مختلف در این شهرستان خبر داد.

به‌ گزارش رخداد غرب به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سیروس ادیب روز شنبه ۸ بهمن‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد ۸ قطعه شیء باستانی با جنس آلیاژ مفرغ، آهن، شیشه و‌ سرب با هوشیاری نیروی انتظامی و یگان حفاظت اداره‌کل در سطح شهرستان کشف و ضبط شده است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلان‌غرب، افزود: این پرونده برای پیگیری به مراجع قضایی ارسال شده است، ۴ نفر به همراه یک دستگاه فلزیاب و یک اسلحه شکاری دستگیر شده‌اند. 

او گفت: این اشیای تاریخی با توجه به اینکه از مناطق مختلفی اسخراج شده‌اند متعلق به دوره‌های تاریخی ماد‌، ساسانی و اسلامی هستند. 

ادیب گفت: در شهرستان گیلان‌غرب با توجه به گستردگی زیاد و کوهستانی بودن و کمبود نیروی یگان حفاظت بعضا شاهد حفاری‌های غیر مجاز در منطقه هستیم. 

او گفت: در برخورد با حفاران غیر مجاز با حمایت دستگاه قضایی هیچ گونه کوتاهی صورت نخواهد گرفت. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلان‌غرب، تصریح کرد: میراث‌فرهنگی متعلق به همه مردم و حفاظت از آن یک وظیفه همگانی است که امیدواریم مردم محلی بیشتریم همکاری و همراهی را با ما داشته باشند. 

او فزود: در شهرستان گیلان‌غرب نزدیک به ۷۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از ۵۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده است. 

شهرستان گیلان‌غرب در جنوب‌غربی استان کرمانشاه به لحاظ تنوع آثار تاریخی و به ویژه طبیعی از اهمیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری استان برخوردار است. 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi