کد خبر : 828
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 10:45
74 بازدید

احداث تله کابین پاوه لنگ یک مجوز!

احداث تله کابین پاوه لنگ یک مجوز!

رخداد غرب: به گفته سرمایه گذارپروژه تله کابین شهر پاوه، تمام مقدمات احداث این پروژه انجام گرفته و در حال حاضر تنها اخذ مجوز سازمان امور اراضی استان باقی مانده است.

به گزارش رخداد غرب، شاپور بایزیدی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به گذشت پنج سال از آغاز پیگیری هایش برای احداث تله  کابین پاوه، اظهار کرد: سال ۱۳۹۶ اقدامات اولیه را برای شروع پروژه تله کابین در شهر پاوه با توجه به موقعیت کوهستانی آن آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه این پروژه قرار بود شش ماهه آغاز شود، اما فرآیند اخذ مجوزها شروع آن را بسیار طولانی کرد، ادامه داد: در ابتدا موافقت های اصولی اجرای این پروژه را از طریق میراث فرهنگی اخذ کرده و از  تعدادی از دستگاه های اجرایی استان استعلاماتی گرفتیم.

این سرمایه گذار حوزه گردشگری تصریح کرد: باتوجه به اینکه بخشی از زمین های منابع طبیعی شهرستان در مسیر احداث این پروژه قرار گرفته بود، رایزنی ها و پیگیری هایی را از طریق منابع طبیعی استان داشتیم، اما موانعی پیش پای واگذاری این زمین ها برای اجرای پروژه وجود داشت، بنابراین در سال ۱۳۹۸ در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان پروژه تله کابین پاوه هم مورد بررسی قرار گرفت و استاندار دستور داد که که این موانع برداشته شود.

وی افزود: سرانجام پس از حدود دو سال و نیم اردیبهشت امسال، منابع طبیعی استان موافقت خود را با واگذاری زمین ها برای اجرای پروژه اعلام کرد، اما مجوز آن را باید سازمان امور اراضی بدهد که این در راستا منتظر برگزاری نشست این سازمان هم هستم.

بایزیدی تاکید کرد: درصورتی که سازمان امور اراضی استان مجوز واگذاری زمین ها را به ما بدهد، ظرف کمتر از یک ماه عملیات اجرایی این پروژه را آغاز می کنیم.

وی طول فاز اول این پروژه را حدود ۲۴۰۰ متر اعلام و یادآورشد: طبق برآوردهای انجام شده، اجرای این پروژه حدود ۱۲۰ میلیارد تومان پول می خواهد، درحالیکه اگر آن را در همان سال ۱۳۹۶ اجرا می کردیم، طبق برآوردهایی که داشتیم بیشتر از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نمی خواست.

بایزدید اضافه کرد: در حال حاضر هم حدود ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این پروژه در نظر گفته اند که امیدواریم مسئولین آن را افزایش دهند.

این سرمایه گذار حوزه گردشگری اضافه کرد: در ابتدا قرار بود که این پروژه با کمک یک سرمایه گذار ترکیه ای اجرایی شود، اما به دلیل طولانی شدن فرآیند اخذ مجوزها دیگر این همکاری امکان پذیر نشد. با این حال اخیرا یکی از سرمایه گذاران شهر تبریز نیز اعلام آمادگی کرده تا بصورت مشارکتی این پروژه را اجرایی کنیم

وی با گلایه از سنگ اندازی هایی که برخی از دستگاه های اجرایی پیش پای این سرمایه گذاری داشته اند، افزود: شهرداری برای تغییر کاربردی هر متر از زمین های این پروژه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از ما درخواست کرده که رقم بسیار بالایی است.

بایزیدی در پایان از حمایت های فرماندار پاوه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مسئولین میراث فرهنگی و اداره کل دارایی استان قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi