کد خبر : 1263
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 15:05
106 بازدید

ذوب آهن بیستون بورسی شد

ذوب آهن بیستون بورسی شد
رخداد غرب: پس از ۱۳ سال ناکامی در ورود شرکت‌های اقتصادی استان کرمانشاه به بورس، اکنون و در نتیجه پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، «ذوب آهن بیستون» وارد بورس شد؛ اتفاق ویژه‌ای که به معنی سرازیر شدن سرمایه برای توسعه و اشتغالزایی جدید در این بخش است.

به گزارش رخداد غرب، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه روز شنبه در این باره گفت: شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون (سهامی عام) از امروز با نماد «فبیستون» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

عبدالوحید محمدی افزود: در نتیجه پیگیری‌ها و طبق اعلام بورس اوراق بهادار تهران، هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران با پذیرش سهام شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون (سهامی عام) در بورس تهران موافقت کرده و این مجتمع از روز شنبه ۲۱ در ﺑﺨﺶ «فلزات اساسی» با نماد «فبیستون FEBISTOUN» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

به گفته وی، بزودی زمان عرضه اولیه ذوب آهن بیستون اعلام و قیمت سهام آن هم مشخص می‌شود.

آخرین شرکت استان که موفق به ورود به بازار سرمایه شده بود، شرکت پتروشیمی کرمانشاه بود. این شرکت حدود ۱۳ سال پیش بورسی شد و پس از آن دیگر استان کرمانشاه توفیقی در این زمینه نداشت.

به دنبال پیگیری‌ها و تلاش‌ها مدیران استان و جلساتی که به صورت مستمر با مدیران بورس تهران برگزار شد، در مهر ماه امسال نیز شرکت سوخت سبز زاگرس (بیواتانول کرمانشاه) به عنوان اولین «شرکت – پروژه» وارد بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس شد و تنها طی ۲ روز بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرد.

بیواتانول کرمانشاه هم اکنون در حال جذب حدود ۲۰۰ نفر برای راه اندازی اولیه کارخانه و خروج از رکورد چندین‌ساله است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi