کد خبر : 963
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 12:20
50 بازدید

سرگردانی ۱۵۴ تانکر سوخت در مرز باشماق

سرگردانی ۱۵۴ تانکر سوخت در مرز باشماق

رخداد غرب: بیش از ۴۰ روز است که ۱۵۴ تانکر حامل مواد سوختنی در مرز باشماق به دلیل عدم انطباق با معیارهای استاندارد در مرز باشماق بلاتکلیف هستند.

به گزارش رخداد غرب به نقل از ایسنا، از چهل روز گذشتە تاکنون، ۱۵۰ کامیون حامل سوخت بە دلیل عدم انطباق بار با استاندارد و عدم تایید آن‌ها از سوی ادارە استاندارد در مرز باشماق زمین‌گیر شدە و حق عودت بار و یا خروج از مرز هم بە آنان دادە نمی‌شود.

محمول سوختی کە مبدأ آن از سلیمانیە عراق و بە مقصد شرکت نفت تبریز بە ایران وارد شدە، حالا بە دلیل عدم انطباق بار با معیارهای استاندارد، موجب سرگردانی رانندگان و کامیون‌ها در مرز باشماق شدە است.

کامیون‌هایی با بارهای سوخت اما خطرناک کە هرآن ممکن است بە دلیل کوچکترین اشتباه و ضربەای شعلەور شود.

گذشت ۴۰ روز از معطلی و خوابیدن کامیون‌ها و شکایت رانندگان و عدم پاسخگویی بە آن‌ها سبب تجمع آن‌ها مقابل درب ساختمان استانداری شد.

سیروس، یکی از کامیون دارهای حاضر در مرز باشماق در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ۴۰ روز از معطلی کامیون‌ها در مرز باشماق می‌گذرد و همچنان در مرز سرگردان و بلاتکلیف هستیم.

وی یکی از دلایل توقف ماشین‌ها در مرز باشماق را عدم تأیید استاندارد بیان کرد و گفت: متأسفانە در این چهل روز معطلی، هیچگونە هزینەای بابت خواب کامیون‌ها پرداخت نشدە است.

عباسی افزود: متأسفانە در این مدت ضرر و زیان‌های بسیاری گریبانگیر رانندگان شدە و در مرز از آن‌ها سرقت شدە است.

رشید، یکی‌دیگر از کامیون‌داران عنوان کرد: از ۱۵۰ کامیون حامل سوخت ۲۲ ماشین خروج خوردە؛ اما هنوز کە هنوز است مشخص نشدە کە این بارها کجا باید تخلیە شود و در حال حاضر کسی هم جوابگوی وضعیت ما نیست.

در ادامە خسروی از دیگر رانندگان معترض گفت: این بارها کاملاً دولتی است و از سلیمانیە عراق بارگیری و بە مقصد شرکت نفت تبریز وارد شدە و بە هیچ‌وجە بار شخصی نیست.

وی دلیل توقف کامیون‌ها را اینگونە بیان کرد و افزود: یکی از دلایل ادارە استاندارد برای توقف کامیون‌ها این است کە این بار برای مصرف داخل بودە و طبق شاخص‌های استاندارد نبودە و سبب آلودگی هوا می‌شود.

حال این رانندگان مدعی هستند کە پس از گذشت چهل روز هیچ ارگانی پاسخگوی مشکلات آنان نبوده و خواستار رسیدگی هرچە بیشتر بە حل مشکل آنان شدند.

ایجاد بحران مهمترین مسئله بلاتکیلیفی کامیون های حامل سوخت مرز باشماق است

حمیدرضا عبدالملکی مدیر پایانه مرزی باشماق، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حدود بیش از یک ماه پیش تعداد ۱۵۴ تانکر مواد سوختی وارد مرز باشماق شد که آنالیز و استاندارد محموله توسط اداره کل استاندارد تأیید نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این تانکرها در محوطه مرز جایگاه مناسبی ندارند، احتمال وجود بحران و هرگونه حادثه آتش سوزی وجوددارد چرا که بار این تانکرها مواد سوختنی است.

مدیر پایانه مرزی باشماق، عنوان کرد: بر اساس ماده ۱۰۵ گمرکی اگر این کالا استاندارد کافی ندارد یا باید مرجوعی شود و یا بر اساس ماده ۲۷ گمرکی این کالا در مخزن تحت نظر گمرک تخلیه شود تا رنندگان هم از بلاتکلیفی خلاص شوند.

به گفته وی، بیش از ۴۰ روز است که کامیون این رانندگان به عنوان مخزن استفاده شده و در مرز باشماق بلاتکلیف مانده اند که باید حق الحساب خواب آنها پیگیری شود و سازمان های متولی جوابگوی رانندگان باشند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

وی مسئله اصلی را در این زمینه احتمال بحران و به وجود آمدن هر نوع حادثه ذکر و تاکید کرد: این مسئله باید هرچه سریعتر پیگیری و رفع شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi