کد خبر : 1378
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 - 7:47
40 بازدید

ممنوعیت بکارگیری اتباع غیرمجاز در مزارع کرمانشاه

ممنوعیت بکارگیری اتباع غیرمجاز در مزارع کرمانشاه

رخداد غرب: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامداری استان خواست از بکارگیری اتباع و مهاجرین غیرمجاز به خاطر مسائل امنیتی و اقتصادی خودداری کنند.

به گزارش رخداد غرب، حمزه سلیمانی در نشست دهیاران و اعضای شورای ۲۵۱ روستای بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه به بخشنامه و ابلاغیه وزارت کشور مرتبط با ممنوعیت اقامت و اشتغال اتباع غیرمجاز در استان کرمانشاه اشاره کرد و نسبت به کارگیری کارگرانی که بصورت غیر قانونی در واحدهای کشاورزی، دامداری، صنعتی و خدماتی در استان بکارگیری شده اند هشدار داد.

وی فرار مالیاتی، ارزانی و بهره‌کشی بیشتر از نیرو کار را علت اصلی برای بکارگیری این مهاجرین غیرمجاز عنوان کرد و گفت: اما این شیوه جدا از اینکه غیر اخلاقی است باعث افزایش بیکاری جوانان کرمانشاهی شده و کارفرمایان واحدها باید نسبت به مسوولیت اجتماعی خود دلسوزانه‌تر و متعهدتر رفتار نمایند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵ طرح جمع آوری و طرد اتباع افغانی در استان اجرا شده است، افزود: در این طرح ها تعداد قابل توجهی از اتباع غیرمجاز از استان پس از شناسایی و دستگیری طرد شدند.

سلیمانی همچنین از جریمه تعدادی کارفرما و حتی صدور حکم حبس برای چند کارفرما که اتباع غیرمجاز بکارگیری کرده بودند در سال گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه دهیاران و شوراهای روستاها به عنوان نماینده قانونی دولت در سطح روستاها محسوب می شوند از آنان خواست، نسبت به کارگیری اتباع غیرمجاز در مزارع کشاورزی، باغی ،دامداری ها و واحدهای صنعتی حوزه خود هوشیار باشند و آنها را به بخشداری مرکزی و یا امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه و یا تلفن ۱۱۰ پلیس امنیت عمومی اطلاع دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi