کد خبر : 1136
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 12:20
187 بازدید

وحدت شیعه و سنی در تاریخ ایران عمیق است

وحدت شیعه و سنی در تاریخ ایران عمیق است

رخداد غرب: نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه اختلاف جوامع اسلامی را استکبار جهانی بوجود آورده است، گفت: در طول تاریخ ارتباط عمیقی بین علمای اهل سنت و شیعه وجود داشته است.

به گزارش رخدادغرب از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته وحدت که با حضور سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف، حجت الاسلام فاطمی‌نسب رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، از وحدت به عنوان رمز پیروزی کشورهای اسلامی در مقابل استکبار جهانی یاد کرد.

وی با اشاره به فتنه‌گری‌های دشمنان برای برگزاری اغتشاشات در کشور، گفت: جادارد از تمامی نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی تقدیر و تشکر داشته باشیم زیرا که با هوشیاری آنان و آگاهی مردم نقشه‌های شوم دشمنان نقش بر آب شد. 

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه در خصوص اهمیت نقش وحدت در تعالی جوامع اسلامی، افزود: در طول تاریخ ارتباط عمیقی بین علمای اهل سنت و شیعه وجود داشته است، بزرگان و پیشینیان ما خیلی کار کرده‌اند ما بیش از۹۰ درصد کارها و باورهایمان یکسان است و باقی موارد هم باید در مراکز علمی و دینی توسط علما مطرح شود.

وی تصریح کرد: تمام اختلافات مذاهب دقیقا توسط انگلستان بوجود آمده و متأسفانه همین اختلافات دینی سالیان متمادی توسط دشمنان دستاویزی برای بر هم ریختن نظم و امنیت جوامع اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت و عقلانیت در مردم، خاطرنشان کرد: مردم ما باید این درجه از بصیرت و آگاهی را همواره حفظ کنند تا دشمنان نتوانند در صفوف مستحکم و وحدت آنان رخنه‌ای دینی ایجاد کنند.

حجت الاسلام فاطمی‌نسب رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه نیز، ادامه داد: در هفته وحدت میزبان ۶۰۰ میهمان هستیم، که همین برای استان متنوع کرمانشاه بسیار وحدت آفرین خواهد بود.

وی افزود:  امروز دشمنان در صدد راه‌اندازی جنگ مذهبی هستند که خوشبختانه با هوشیاری و آگاهی مردم و هشیاری نیروهای نظامی نقشه‌های آنان خنثی شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه در خصوص اهمیت برگزار هفته وحدت، اظهار کرد:  برگزاری این همایش پیام‌آور وحدت و امنیت خواهد بود، لذا از مسؤولان دستگاه‌ها درخواست داریم به صورت ویژه نسبت به این موضوع توجه داشته باشند. 

سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیز، گفت: ضرورت بالای برگزاری باشکوه هفته وحدت، در استان احساس می‌شود، البته کارنامه عملکرد مردم اهل سنت استان درخشان و خیلی خوب است.

وی، از آمادگی قرارگاه تحت امر خود و سپاه حضرت نبی اکرم(ص) برای برگزاری باشکوه برنامه هفته وحدت خبر داد و افزود: نمایشگاهی از دستاوردهای هوا فضای سپاه در هفته وحدت برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi