کد خبر : 600
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردین 1401 - 8:48
130 بازدید

کردستان ظرفیت لازم برای توسعه گردشگری در کشور را دارد

کردستان ظرفیت لازم برای توسعه گردشگری در کشور را دارد
رخداد غرب: رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: استان کردستان با وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، ظرفیت لازم برای توسعه صنعت گردشگری در کشور را دارد.

 به گزارش رخداد غرب، علی‌اکبر عبدالملکی در بازدید از مجتمع گردشگری شاسوار، عمارت مسعود و اقامتگاه سنتی سیمین شهر سنندج که با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان انجام شد، گفت: کردستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منحصربفرد گردشگری و تاریخی بسیاری است که باید از این قابلیت‌ها برای رونق صنعت گردشگری منطقه بهره برد.

او گفت: تقویت زیرساخت‌ها و دستیابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و شهری و همچنین توانمندسازی فعالان این حوزه برای جذب گردشگر در سطح ملی و بین‌المللی است.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران می گوید: در راستای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی و ایجاد زمینه مناسب برای رونق گردشگری پایدار با توجه به پتانسیل‌های موجود، اتاق بازرگانی می‌تواند در این هدف تاثیرگذار باشد و همکاری‌های لازم را نیز انجام خواهد داد.

توسعه اقامتگاه‌های سنتی زیربنای رونق گردشگری شهری در کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: یکی از زیرساخت‌های رونق گردشگری شهری توسعه اقامتگاه‌های سنتی است که یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی این استان و ظرفیت بزرگ توسعه گردشگری منطقه به‌شمار می‌رود.

یعقوب گویلیان گفت: طی چند سال اخیر راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در روستا‌های استان جهش قابل توجهی داشته است و هم اکنون به موازات افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بحث اقامتگاه‌های سنتی را در دستور کار قرار داده و پیگیری می‌کنیم.

به گفته او حضور کم‌نظیر گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز امسال در استان بارقه‌های امید را در دل فعالان این حوزه زنده کرد، همچنین  این اداره کل در تلاش است با تدوین برنامه‌ای مدون گام‌های موثری را در راستای تقویت ظرفیت‌های حوزه گردشگری استان بردارد.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهر‌های سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غار‌های طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول (بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi