کد خبر : 918
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 دی 1401 - 13:23
101 بازدید

تصویب اساسنامه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در شورای نگهبان

تصویب اساسنامه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در شورای نگهبان
رخداد غرب: استاندار کردستان از تصویب اساسنامه طرح منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش رخداد غرب به نقل از خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان مریوان اظهار کرد: اساسنامه طرح منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان که سال گذشته در هیات دولت مصوب شد، بعد از دو سه ماه امروز در شورای نگهبان نیز به تصویب رسید که اتفاق بزرگی است.

وی با بیان اینکه با تصویب اساسنامه، می‌توان از مشوق‌های مناطق آزاد تجاری بهره‌مند شد، ادامه داد: با اجرای منطقه آزاد تجاری، شاهد تحول اقتصادی نه تنها در مریوان، بلکه در استان خواهیم بود.

استاندار کردستان یادآور شد: سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان اعلام آمادگی کرده‌اند و هیات مدیره باید زودتر کارش را در استان شروع کند.

زارعی کوشا از دستگاه‌ها خواست برای تشویق سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال با جدیت قدم بردارند، افزود: اتفاقات خوبی در بحث اشتغالزایی و راستی آزمایی در استان افتاده و درصد بالایی از اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، تایید شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: در سال جاری مقرر شده ۳۳ هزار و ۸۱۵ فقره اشتغال ایجاد شود که ۳۸ هزار و ۷۴۳ طرح در سامانه رصد ثبت شده است.

فرزاد پیشکاری دستگاه‌های برتر در حوزه ثبت نام اشتغال را در سال جاری، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کمیته امداد اعلام کرد و افزود: سهم مشاغل خانگی هم در سال جاری، ۷۸ میلیارد تومان است که ۶۹ میلیارد تومان آن به بانک ها معرفی شده و ۲۴ میلیارد نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان پرداختی اشتغال پایدار روستایی هم ۴۶۷ میلیارد تومان است، اضافه کرد: سهم اشتغال شهرستان مریوان در سال جاری، سه هزار و ۷۷۷ شغل است که چهار هزار و ۱۷۶ شغل تاکنون ثبت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi