کد خبر : 455
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 10:35
277 بازدید

ساخت پتروشیمی کنگاور و روانسر به زودی آغاز می‌شود

ساخت پتروشیمی کنگاور و روانسر به زودی آغاز می‌شود
رخداد غرب: کار اجرایی ساخت پتروشیمی کنگاور و روانسر در استان کرمانشاه به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش رخداد غرب به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، کار ساخت پتروشیمی کنگاور و روانسر به عنوان یکی از طرح‌های سند توسعه نفت و گاز و پتروشیمی استان به زودی آغاز می‌شود.

اکنون مراحل مقدماتی اجرای این طرح‌ها در حال انجام و در مرحله انتخاب پیمانکار است و ۲۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی روانسر و ۱۵ هکتار در کنگاور برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

مواد اولیه این دو پتروشیمی قرار است از خط اتیلن غرب و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأمین شود.

اکنون طرح پتروشیمی سنقر و کلیایی با ۱۷ درصد و اسلام‌آباد غرب با ۶ درصد در حال اجرا است. کار اجرای این دو پتروشیمی از یکسال پیش در استان آغاز شده است.

باباخانی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: تحول بزرگی در راستای اجرای سند طرح‌های نفت و گاز پتروشیمی در استان کرمانشاه در حال اتفاق است که ۱۵ طرح شامل چهار طرح بالادستی، ۹ طرح تولیدی و دو طرح آموزش ۲۵۰۰ نفر نیروی متخصص و زنجیره ارزش قیرطبیعی را در برمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: دو طرح سنقر و کلیایی و اسلام‌آباد غرب در حال اجرا است و اقدامات نهایی سه پتروشیمی دیگر شامل روانسر، کنگاور و اسلام‌آباد غرب برای آغاز اجرا انجام شده است.

باباخانی گفت: پتروشیمی روانسر بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان، پتروشیمی کنگاور بیش از ۳۱۰۰ میلیارد تومان و پتروشیمی اسلام‌آبادغرب نیز بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که در مجموع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که امید داریم تا پایان امسال عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi