کد خبر : 1064
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 16:45
52 بازدید

مدرسه علوم دینی امام شافعی شهر کرمانشاه افتتاح شد

مدرسه علوم دینی امام شافعی شهر کرمانشاه افتتاح شد

رخداد غرب: مدرسه علوم دینی امام شافعی روز دوشنبه در مسجد امام شافعی (رض) شهر کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افتتاح شد.

به گزارش رخداد غرب از کرمانشاه، در این مراسم امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در سخنانی در ارتباط با ضرورت وجود مدارس علوم دینی جهت کسب علم، گفت: علم را خداوند نزد انبیاء ودیعه گذاشت و این علم از طریق تعلیم و تعلم به علما منتقل شد و علما وارث انبیاء الهی شدند.

ماموستا «عبدالرحمان مرادی» افزود: کسب این علم مبارک وارث نبوی نیاز به زیرساخت ها و ظروف و شرایط خاص از جمله مکان مناسب، اساتید مجرب و طلاب مستعد ‌دارد و در تاریخ پرافتخار اسلام مساجد و حجرات کنار آن مکانی برای کسب علوم دینی بوده است تا به امروز و این علم به دست ما رسیده است و ما نباید قطع کننده این ارث انبیاء و علم الهی باشیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه سخنانش احداث مدارس و حجرات علوم دینی جهت تولید علم و کسب شریعت را از اوجب واجبات دانست و افزود: بحمدلله باهمت عزیزان ما موفق به احداث مدرسه ای کوچک ولی باصفا در کنار مسجد مبارک و نورانی امام شافعی در شهر کرمانشاه شده ایم، که جا دارد مراتب تقدیر و تشکر خود را ابتدا از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه حضرت آیت الله علما داشته باشیم که با موافقت و مساعدت ایشان مجوز ایجاد این مدرسه صادر شد.

ماموستا مرادی اظهار امیدواری کرد: احداث این مدرسه برای شهر کرمانشاه و استان سبب خیر باشد و با تعلیم علوم دینی بر مبنای مذهب امام شافعی و فکر تقریبی و اعتدالی طلاب این مدرسه بتوانند حامی و حامل شریعت الهی و در آینده پرچمدار و سنگر نشین علم و عمل و تبلیع اسلام باشند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه همچنین از حجت الاسلام والمسلمین لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور و سایر مسوولان استان قدردانی کرد و خواستار مساعدت آنها برای تکمیل این مدرسه شد و افزود: تکمیل این مدرسه نیاز به همکاری و همراهی بیشتر مسوولان دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi