کد خبر : 1061
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 تیر 1402 - 12:47
56 بازدید

باند حفاران غیرمجاز در کامیاران دستگیر شدند

باند حفاران غیرمجاز در کامیاران دستگیر شدند
رخداد غرب: فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از شناسایی و دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در بخش موچش شهرستان کامیاران خبر داد.

به گزارش رخداد غرب از کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی روز پنج‌شنبه یکم تیرماه ١۴٠٢ در این‌‌باره گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان کامیاران مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده روستای شترمل از توابع شهر موچش، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار کرد: بر این اساس، رئیس دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان، نیروهای پاسگاه انتظامی و مسئول میراث‌فرهنگی کامیاران در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتند.

او با بیان اینکه در این خصوص ۴ نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، افزود: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

سرهنگ زارعی، یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi