کد خبر : 690
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 10:54
92 بازدید

معاون استانداری کرمانشاه:

نان، دارو و بنزین گران نمی‌شود/ اجازه بی‌نظمی در قیمت‌ها را نمی‌دهیم

نان، دارو و بنزین گران نمی‌شود/ اجازه بی‌نظمی در قیمت‌ها را نمی‌دهیم
رخداد غرب: معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، گفت: نان، دارو و بنزین گران نمی شود.

به گزارش رخداد غرب؛ بهزاد باباخانی روز (۲۷ اردیبهشت) در همایش مسجد جامعه‌پرداز در کرمانشاه با اشاره به همراهی جامعه روحانیت در بحرانها و شرایط سخت کشور، گفت: روحانیون با توجه به جایگاهی که نزد عامه مردم دارند، نقش تاثیرگذاری در اقناع‌سازی مردم در راستای همراهی بیشتر با دولت در اجرای طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه ها برعهده دارند.

وی افزود: جامعه روحانیت که در عرصه‌های مختلف همراه دولت بوده‌اند، قطعا در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها نیز با دلسوزی همراهی خوبی برای اجرای مطلوب این طرح خواهند داشت.

 معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه ارز ترجیحی موجب فساد و رانت شده بود و دولت بر اساس قانون، اصلاح و هدفمندی یارانه ها را به عنوان یک جراحی بزرگ اقتصادی در دستور کار قرار داده، تصریح کرد: با اجرای درست این طرح یارانه ها به دست صاحبان اصلی آن که عامه مردم هستند، خواهد رسید.

 وی با تاکید بر اینکه نان، دارو و بنزین قرار نیست گران شود، از مبلغین و جامعه روحانیت خواست مکرر این موضوع را به جامعه اعلام کنند. 

باباخانی در ادامه اشاره ای هم به شایعات مرتبط با افزایش قیمت نان در حین اجرای طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها داشت و گفت: نان قرار نیست گران شود و با نانوایی های متخلف برخورد می شود، کما اینکه تاکنون سهمیه آرد چندین نانوایی متخلف کم یا قطع شده و تعدادی واحد خبازی هم پلمب شده اند.

وی  با تاکید بر تشدید نظارت بر بازار به منظور جلوگیری از سوء استفاده ‌های احتمالی، افزود: در این راستا ۷۰۰ بازرس برای نظارت بر بازار پای کار بوده و اجازه هیچ‌گونه بی‌نظمی در قیمت‌ها را نمی‌دهیم.

 باباخانی اشاره ای هم به تخلفاتی در زمینه افزایش قیمت گوشت قرمز در استان در دو روز گذشته داشت و گفت: با ورود استاندار کرمانشاه اجازه افزایش قیمت گوشت قرمز در استان داده نشد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اشاره ای هم به کمبودهای بازار در حین اجرای این طرح داشت و گفت: با وجودی که از قبل انبار کالاهای اساسی برای جلوگیری از کمبودها در بازار پر شده بود، اما در یک مقطع چند روزه کمبودهایی هم در بازار داشتیم.

 وی افزود: در حالی که در حالت عادی مصرف روزانه روغن استان بین ۷۰ تا ۸۰ تن است، در حین اجرای این طرح روزانه حدود سه برابر نیاز معمول استان و بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن روغن در بازار توزیع کردیم که باز هم به دلیل اقبال مردم به خرید، کمبود در بازار داشتیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مرجع رسیدگی به وضعیت افرادی که قبلا یارانه می گرفته و هم اکنون یارانه جدید به حساب آنها واریز نشده سایت حمایت معیشتی خانوار https://hemayat.mcls.gov.ir/ است، از طلاب و مبلغین خواست تا به مردم اطمینان خاطر بدهند افرادی که مشمول دریافت یارانه باشند، قطعا مطالبات یارانه ای خود را دریافت خواهند کرد و نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi