کد خبر : 1041
تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 13:48
229 بازدید

هنرنمایی بزرگ دف‌نوازان در باینگان

هنرنمایی بزرگ دف‌نوازان در باینگان

رخداد غرب: شهر باینگان روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت میزبان سه رویداد فرهنگی از جمله دف‌نوازی به مناسبت عید سعید فطر بود و برگزاری این رویدادها با حضور شمار زیادی از گردشگران از این نقطه مرزی، پیام امنیت، اتحاد و انسجام را به دنیا مخابره کرد.

به گزارش رخداد غرب به نقل از آوای باینگان، باینگان شهر علم و عرفان در هفتمین روز از اردیبهشت زیبا میزبان بزرگترین جشن رمضان بود و با همکاری شورای اسلامی، شهرداری، تعاونی نیک اندیشان و پایگاه منظر فرهنگی هورامان سه رویداد در یک روز برگزار شد و جمعیت زیادی برای حضور در این رویداد به باینگان آمده بودند.

روز پنجشنبه در سه رویداد مهم شامل برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی همراه با فروشگاه صنایع دستی و محصولات بومی منطقه، برگزاری نمایشگاه عکس هورامان و هنر نمایی بزرگ دف نوازان از جمله برنامه های جشن بزرگ رمضان در این دیار بود که با استقبال پرشور مردم و گردشگران روبرو شد.

«جلیل نویدی» شهردار باینگان گفت: بیش از سه هزار نفر در رویداد امروز شرکت کردند که چنین استقبال پرشوری در منطقه بی‌نظیر بوده است.

پوشش کُردی مردم منطقه و برخی از گردشگران از جمله زیبایی های چشم نواز رویداد امروز باینگان بود، زنان و مردان با پوشش کامل و در لباس های رنگارنگ، زیبایی خاصی به مراسم داده بودند.

صدای دف، دف نوازان، هماهنگ و همصدا از دیگر جلوه های زیبای مراسم بود که زنان و مردان با یک ریتم و آهنگ خاصی به دف می زدند و از این نقطه مرزی ایران اسلامی نوای اتحاد و همدلی سر دادند.

رویداد مهم دیگر امروز برپای غرفه هایی از محصولات بومی منطقه از جمله خوراکی و صنایع دستی بود که نظر گردشگران را به خود جلب کرده بود. زنان منطقه باینگان با هنر آشپزی و با خلاقیت بالا؛ بخشی از فرهنگ غذایی منطقه را در میان دیده‌گان گردشگران به منصه ظهور رساندند که با استقبال چشمگیر گردشگران روبرو شد.

غرفه های صنایع دستی و محصولات دامی و باغی نیز امروز مورد توجه گردشگران قرار گرفت و بسیاری از آنان اقدام به تهیه سوغاتی از غرفه های مستقر کردند.

همکاری و همیاری مردم باینگان در این رویداد نیز موضوع قابل توجهی بود؛ مردم این دیار از گذشته های دور به مردمانی اهل مشارکت و همیاری مشهورند و در برنامه امروز نیز این موضوع به وضوح به چشم میخورد بطوریکه همه برای برگزاری مراسمی بیادماندنی سنگ تمام گذاشتند و مشارکت بالایی داشتند.

اعضای شورای اسلامی و شهرداری باینگان و شرکت تعاونی نیک اندیشان و پایگاه منظر فرهنگی هورامان نیز نقش محوری در برگزاری این رویداد داشتند و خوشبختانه در سایه تامین امنیت پایدار از سوی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و حضور به موقع پلیس راهور، شاهد برگزاری مراسمی منظم و بدون هیچ گونه مشکلی بودیم که جای قدردانی از همه دست اندرکاران دارد.

برپایی نمایشگاه عکس از زیبایی های منطقه هورامان از دیگر رویدادهای برگزار شده امروز بود که از سوی عکاسان خوش ذوق به تصویر کشیده بود و گردشگران بار دیگر زیبایی های منطقه را از دریچه دوربین عکاسان به نظاره نشستند.

برگزاری چنین رویدادهایی در معرفی هرچه بهتر و بیشتر فرهنگ مردم منطقه و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری و زیبایی های طبیعت نقش بسیار موثری دارد و جا دارد مسوولان ذیربط نیز در این راستا حمایت های بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

صدرا دوشنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

تعریف این برنامه رو از دوستانم که رفته بودن شنیدم

داود شنبه , ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

درود بر بانیان این برنامه

علی سه شنبه , ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

تعریف این مراسم رو شنیدم
میگن عالی بوده

رضایی دوشنبه , ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳

این مراسم عالی بود
موفق باشید

قادری سه شنبه , ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

من در این مراسم شرکت کردم و عالی بود. دستمریزاد به بانیان برنامه

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi