کد خبر : 1038
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 - 8:14
93 بازدید

نیروگاه مورد نیاز غرب کشور در کرمانشاه احداث می شود

نیروگاه مورد نیاز غرب کشور در کرمانشاه احداث می شود

رخداد غرب: استاندار کرمانشاه گفت: شرکت نیروگاه پویا انرژی کرمانشاه به ثبت رسیده و به زودی کار مطالعات مکان یابی و امکان سنجی پروژه و برنامه ریزی برای تامین زیرساخت ها آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار رخداد غرب، دکتر محمدطیب صحرایی در نشست مکان یابی و امکان سنجی پروژه نیروگاه پویا انرژی کرمانشاه که با حضور دکتر اردشیر سعدمحمدی معاون معدنی وزارت صمت و مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات وزارت صمت، دکتر محمد رشیدی عضو هیات رئیسه و دکتر حسینی کیا نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ عنوان کرد: استان کرمانشاه به منظور تامین نیازهای حوزه انرژی و ایجاد شغل های جدید، نیازمند ایجاد یک نیروگاه تازه است و خوشبختانه با کمک نمایندگان محترم استان، نیروگاهی که قرار است در غرب کشور ساخته شود، در کرمانشاه احداث می شود.

وی گفت: شرکت نیروگاه پویا انرژی کرمانشاه به ثبت رسیده و به زودی هیات مدیره و مدیرعامل آن انتخاب می شود و کار مطالعات مکان یابی و امکان سنجی پروژه و دریافت مجوزهای محیط زیست و منابع طبیعی و برنامه ریزی برای تامین زیرساخت ها آغاز می شود و قرار است طبق برنامه دو ساله اجرا می شود.

دکتر صحرایی بر استفاده از نیروهای بومی در این پروژه تاکید کرد و گفت: ایجاد فرصت های شغلی جدید یکی از اولویت های بسیار مهم استان است و این پروژه بزرگ هم استفاده از نیروهای توانمند استان را در اولویت قرار دهد.

 استاندار کرمانشاه همچنین بر ضرورت استفاده از پساب برای تامین آب این نیروگاه تاکید کرد و گفت: کرمانشاه گرفتار تنش آبی است و در زمینه استفاده از آب دارای محدودیت است و استفاده از پساب شهری برای این پروژه باید در اولویت باشد.

وی امکان بهره مندی صنایع مهم استان از برق این مجموعه را یکی از مزیت های مهم و توسعه آفرین این پرژه دانست و گفت: صنایع بزرگ استان می توانند از برق تولیدی نیروگاه به ویژه در فصل تابستان بهره مند شوند و فرایند تولید و اشتغال دچار مشکل نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi