کد خبر : 1034
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 - 19:15
79 بازدید

استاندار: پیگیر برقراری پرواز کرمانشاه به عراق هستیم

استاندار: پیگیر برقراری پرواز کرمانشاه به عراق هستیم

رخداد غرب: استاندار کرمانشاه با اشاره به تردد زیاد مسافران خواستار برقراری خط پروازی از این استان به مقصد سلیمانیه، بغداد و یا نجف شد.

به گزارش رخداد غرب به نقل از خبرنگار ایرنا، « محمدطیب صحرایی» روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از عملیات بهسازی فرودگاه بین المللی کرمانشاه بیان داشت: پرواز از کرمانشاه به سلیمانیه ، بغداد و نجف در حال بررسی است و این موضوع قطعا تاثیر مثبتی بر فضای اقتصادی استان خواهد داشت.

وی در خصوص عملیات بهسازی فرودگاه کرمانشاه نیز گفت: متاسفانه باند اصلی فرودگاه قابل استفاده نیست و امروز ناچار به نوسازی کامل هستیم و با پیش بینی مالی و فنی امیدواریم کمتر از یک سال زمان ببرد تا این خدمت را به مردم تقدیم کنیم.

صحرایی افزود: در این مدت از باند شماره ۲ استفاده و محدودیت هواپیماهای پهن پیکر خواهیم داشت و پروازها از طلوع تا غروب خواهد بود.

استاندار کرمانشاه خطاب به مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تاکید کرد: درخواست ما این است که تا آنجایی که ممکن است تعداد پروازها کاهش نیابد تا نیاز مردم دچار مشکل نشود و مسیرهای مشهد و کیش همچنان پوشش داده شود.

صحرایی تصریح کرد: در فضای استان محدودیتی برای پشتیبانی از این طرح نداریم و معاونت عمرانی استانداری به صورت مستمر پیگیر کار خواهد بود، ضمن اینکه اصل پروژه به چند قطعه تقسیم بشود تا به موازات کار پیش برود.

طبق وعده ای که «حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز داد، عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه بین المللی کرمانشاه تا آبان ماه به اتمام می رسد.

برآورد اولیه اعتبار این طرح ۴۵۰ میلیارد تومان است اما سیدی وعده داد که به دلیل اهمیت استراتژیک فرودگاه کرمانشاه هیچگونه محدودیت اعتباری و نقدینگی وجود نداشته باشد و با کار شبانه روزی طرح در کمترین زمان به اتمام برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi