کد خبر : 1026
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402 - 14:07
84 بازدید

تکمیل فرودگاه، اولویت دولت در سقز

تکمیل فرودگاه، اولویت دولت در سقز

رخداد غرب: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت در شهرستان سقز در سال ۱۴۰۲، تکمیل پروژه نیمه تمام فرودگاه سقز است که در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش رخداد غرب به نقل از ایرنا، یکی از مهمترین کارهایی که توسط دولت‌های مختلف با توجه به نیاز و توانمندی هر استانی انجام می‌شود؛ اجرای پروژه‌هایی در بخش های گوناگون عمرانی، خدماتی، اقتصادی و کشاورزی است.

بی شک یکی از نیازهای اساسی در هر منطقه‌ای برای توسعه آن و رفاه بیشتر شهروندان اجرای طرح‌هایی متناسب با استعداد و ظرفیت های آن است ولی گاهی هم به دلایل متعددی پروژه‌هایی بدون برنامه‌ریزی مناسب و سنجش نیاز منطقه و یا عدم تامین منابع لازم، به اجرا درآمدند که نه تنها منجر به پیشرفت نشدند بلکه خود عامل ایجاد مشکل هم شدند.

این موارد افزون بر مسائل دیگری هم دست به دست هم دادند تا امروز یکی از چالش‌های پیش روی هر استان و شهرستانی وجود پروژه‌های نیمه تمام در آن باشد.

شهرستان سقز به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت کردستان؛ دارای پروژه های نیمه تمام حائز اهمیتی هم چون فرودگاه است که کلنگ احداث آن سال ۱۳۸۴ بر زمین زده شد و هنوز هم بعد از گذشت ۱۸ سال به بهره‌برداری نرسیده است.

تاخیر در اجرای پروژه های نیمه تمام در طول سالیان گذشته بار هزینه‌ای زیادی را بر دولت به ویژه دولت سیزدهم تحمیل کرده ولی با این وجود همتی برای اتمام پروژه های اولویت دار شکل گرفته است به گونه ای که یکی از برنامه های اساسی دولت در شهرستان سقز برای سال ۱۴۰۲ اتمام پروژه فرودگاه و چند پروژه نیمه تمام دیگر در این شهرستان است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز اظهار کرد: تکمیل فرودگاه سقز با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد، ادامه احداث بزرگراه سقز – بانه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد، کریدور سقز – بوکان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد و تکمیل پروژه خوابگاه ورزشی (هتل ورزش) با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد از برنامه های دولت در سال جدید است.

جعفر توان افزود: برای تکمیل فرودگاه سقز ۳۲۰ میلیارد تومان، برای بزرگراه سقز- بانه ۳۵۰ میلیارد تومان و برای احداث کریدور سقز- بوکان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi