کد خبر : 768
تاریخ انتشار : شنبه 11 تیر 1401 - 10:07
97 بازدید

آغاز ساخت آزادراه “همدان-کرمانشاه-خسروی”

آغاز ساخت آزادراه “همدان-کرمانشاه-خسروی”

رخداد غرب: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر از پروژه آزادراه همدان-کرمانشاه-خسروی گفت: کل پروژه ۴۵۰ کیلومتر است که اجرای کامل آن در حال حاضر حدود هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش رخداد غرب، مهرداد آهکی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نیاز استان به ساخت آزادراه همدان-کرمانشاه-خسروی، گفت: با توجه به اینکه اجرای این پروژه اعتبار بسیاری نیاز دارد، درتلاشیم تا با قطعه بندی و واگذاری آن به سرمایه گذاران مختلف این پروژه را اجرایی کنیم.

آهکی طول مسیر این آزادراه را حدود ۴۵۰ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: با توجه به اینکه سرمایه گذاران باید مسیر آزادراه را تعیین کرده و از کوتاهترین مسیر برای به صرفه بودن سرمایه گذاری خود استفاده کنند، نمی توان طول دقیق این مسیر را تعیین کرد، اما حدودا یک مسیر ۴۵۰ کیلومتری خواهیم داشت.

آهکی با اشاره به پای کار آمدن سرمایه گذار برای اجرای بخشی از پروژه گفت: در حال حاضر سرمایه گذار برای اجرای ۱۳۰ کیلومتر از مسیر این آزاد راه پای کار آمده و عملیات اجرایی در ۷۰ کیلومتر آن آغاز شده است.

وی اعتبار لازم برای اجرای این قطعه از مسیر آزادراه را حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: قطعا با توجه به قیمت ها این اعتبارات هم به روز می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این سرمایه گذاری تامین ۷۰ درصد سهم اعتبارات پروژه بر عهده سرمایه گذار و ۳۰ درصد مابقی بر عهده دولت است.

آهکی گفت: در صورت تامین به موقع اعتبارات پروژه، حدود دو سال دیگر این قطعه ۱۳۰ کیلومتری به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به پیگیری های استاندار کرمانشاه برای یافتن سرمایه گذار جهت اجرای قطعات باقی مانده، گفت: تکمیل قطعات باقی مانده حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به مهم خواندن قطعه همدان-کرمانشاه در این پروژه گفت: این مسیر حدودا ۲۰۰ کیلومتری نیازمند اعتبار بیش از چهار هزار میلیاردی است و امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته بتوانیم هرچه سریعتر سرمایه گذاری برای اجرای این قطعه از مسیر پروژه پیدا کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

احمدی شنبه , ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

واقعا این موضوع خیلی ضروریه و اگه اجرا بشه خیلی خوبه

مسافر یکشنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

سلام
انشاءالله و به لطف خدا اگر یک آزادراه مستقیم و یکراست از مرز خسروی به شهر مقدس سامرا احداث شود آنوقت این آزادراه را می توان به عنوان مرز ورود به شهر سامرا ، کاظمین ، کربلا و نجف استفاد کرد و مرز مهران به عنوان مرز برگشت استفاده شود و یا بلعکس برای ورود مرز مهران به نجف ، کربلا ، کاظمین و سامرا را انتخاب کرد مرز سامرا به مرز خسروی را برای برگشت استفاده کرد..با احداث آزادراه کوتاه و مستقیم خسروی به سامرا زیارت امامین عسکریین (ع) تسهیل میگردد و زوار ائمه معصومین علیهم السلام از زیارت امامین سامرا بیشتر بهره مند خواهند شد.امید است رسانه های صاحب قلم این دیدگاهها را که خواسته هزاران زائر عاشق زیارت می باشد، اطلاع رسانی کنند.-اجرکم عند الله .

زائر شنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

سلام.
ضروری است یک مسیر مستقیم از مرز خسروی به شهر سامرا احداث شود . طوریکه این مسیر از خسروی به سامرا از سامرا به کاطمین از کاظمین به کربلا و از کربلا به نجف منتهی شود این مسیر می تواند بطور بلعکس در برگشت استفاده شود.یعنی از کاظمین به سامرا و از سامرا بطور مستقیم به مرز خسروی برگردد.با احداث این مسیر ، هم مسافت بطور قابل توجهی کوتاه میگردد و هم زیارت امامین عسکریین (ع) تسهیل میگردد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi