کد خبر : 1181
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 16:01
134 بازدید

بازارچه مرزی سیف سقز بازگشایی شد

بازارچه مرزی سیف سقز بازگشایی شد

رخداد غرب: استاندار کردستان گفت: با عنایت دولت و دستگاه قضایی به مردم و مرزنشینان، به دستور رئیس جمهور، بازارچه سیف سقز در راستای تبادلات اقتصادی بازگشایی شد و ۵۰ میلیارد تومان نیز جهت زیرساخت‌های آن اختصاص یافت.

به گزارش رخداد غرب از کردستان، امروز شنبه ۶ آبان ماه، با دستور ریاست جمهوری و با حضور استاندار کردستان، در سفر به شهرستان سقز، طی مراسمی بازارچه مرزی سیف در این شهرستان را رسما بازگشایی کرد.

استاندار کردستان در روستای مرزی بسطام از توابع بخش سرشیو در شهرستان سقز با اظهار خرسندی گفت: امروز خدا را شاکریم، با افتخار شاهد تحقق وعده رئیس جمهور مبنی بر بازگشایی گذرگاه مرزی سیف هستیم که مطالبه جدی مرزنشینان و مردم غیور این استان است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه بازگشایی گذرگاه سیف از مطالبات جدی مردم این منطقه که ارتزاق و معیشت آنان از این بازارچه تامین می‌شود، اظهار کرد: رئیس جمهور صریح و شفاف بر بازگشایی این گذرگاه تاکید کردند که این مهم در راستای شکوفایی اقتصادی این شهرستان اجرایی شود.

او با اشاره به مزیت بازگشایی مرزها به عنوان نماینده دولت و خدمتگزار مردم بیان کرد: دولت سیزدهم حقیقتا نسبت به استان کردستان توجه ویژه دارد که افتتاح و بهره‌برداری از چندین کلان پروژه عمرانی از جمله فرودگاه سقز و راه آهن سنندج -همدان در هفته جاری، گواه این ادعا است.

استاندار کردستان با اشاره به سومین سفر هیات دولت به کردستان در اواخر هفته جاری، اعلام کرد: به بهترین شکل ممکن توانسته‌ایم وعده‌ها و مصوبات دور اول سفر را محقق کنیم،تخصیص‌های مناسب را جذب و پروژه‌های نیمه تمامی که سالیان سال مطالبه مردم عزیز این استان بوده را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

زارعی کوشا در ادامه با بیان اینکه مرز در تمام دنیا ناموس مملکت محسوب می‌شود و مرزبان و مرزدار وظیفه حراست و صیانت از مرزها را دارند، هدف از بازگشایی مرزها را ساماندهی کسب و کار و معیشت مرزنشینان، تثبیت درآمد، تقویت مبادلات اقتصادی و صیانت بهتر از مرزها اعلام کرد.

او از تلاش و حمایت‌های قرارگاه پرافتخار حمزه سید الشهدا، سردار پورجمشیدیان ، سردارگشتاسبی، فرمانده مرزبانی کشور و استان و اعضای شورای تامین و دستگاه های نظارتی استان نیز قدردانی کرد و گفت: شهادت می‌دهم این بزرگواران، با تمام توان و دلسوزی پیگیر بازگشایی گذرگاه‌های مرزی در استان بوده‌اند.

او با اشاره به همت دولت برای بازگشایی مرزها دردور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان، اضافه کرد:
توافق کرده‌ایم برای بازگشایی بازارچه سیف، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان جهت زیرساخت‌های این بازارچه هزینه شود.

او در پایان در جمع مردم روستا و مرزنشینان افزود: امیدواریم از این کانال شاهد تبادلات مرزی، شکوفایی فعالیت‌های اقتصادی و رونق اشتغالزایی برای مردم مرزنشین باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi