کد خبر : 1187
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 13:55
109 بازدید

فرودگاه سقز با ورود رئیس جمهور افتتاح شد

فرودگاه سقز با ورود رئیس جمهور افتتاح شد
رخداد غرب: در دومین روز سفر رئیس‌جمهور به کردستان، فرودگاه ۱۸۰ هکتاری سقز به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان کردستان پس ۲۰ سال انتظار با ورود رئیس‌جمهور به صورت رسمی بهره‌برداری شد.

به گزارش رخداد غرب از کردستان، فرودگاه شهدای سقز با نشست هواپیمای سید «ابراهیم رئیسی» در باند فرودگاه رسما افتتاح و رویای ۲۰ ساله سقزی‌ها برای تحقق بهره برداری از این فرودگاه با نشست و برخاست واقعی هواپیما محقق شد.
“اسماعیل زارعی کوشا” صبح امروز جمعه دوازدهم آبان ماه جاری در مراسم افتتاح این فرودگاه به رئیس جمهور پیرامون این ابر پروژه گفت: طرح احداث فرودگاه شهدای سقز در دهه ۷۰ مصوب و سال ۱۳۸۲ مطالعات و عملیات اجرایی آن آغاز شده، اما بیشتر از منابع داخلی برای اجرای آن استفاده شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای ساخت فرودگاه سقز را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ارزش فعلی این طرح مهم هوایی دو هزار میلیارد تومان است که نقش مهمی در تسهیل امداد رسانی در مواقع بحران و پرکردن خلا پروازی شمال غرب کشور مابین کرمانشاه و ارومیه دارد.

صبح روز جمعه ۱۲ آبان ماه، پس از بهره‌برداری از فرودگاه شهدای سقز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی اولین هواپیمای مسافری از این فرودگاه به مقصد تهران پرواز کرد.

با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها در این فرودگاه همزمان با بهره‌برداری از آن فروش بلیت به مسافران انجام شد و اولین پرواز به سمت تهران حرکت کرد.

این فرودگاه توسط مهندسان ایرانی در ۱۸۰ هکتار گستره و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت پایانه به اتمام رسیده است.

باند فرودگاه سقز ۲ هزار و ۶۰۰ متر طول دارد و ۴۵۰ متر تاکسی وی، دو هزار و ۵۰۰ متر گستره پارکینگ، یک هزار و ۳۰۰ متر روشنایی معابر، برج مراقبت، دستگاه‌های کمک بازرسی و ساختمان‌ پلیس از دیگر ویژگی‌های این فرودگاه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi