کد خبر : 1223
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 9:08
78 بازدید

خبرنگاران کرمانشاهی صاحبخانه می‌شوند

خبرنگاران کرمانشاهی صاحبخانه می‌شوند

رخداد غرب: استاندار کرمانشاه از تصویب ساخت شهرک مسکونی خبرنگاران خبر داد و گفت: تلاش می کنیم این شهرک مسکونی ۶ هکتاری همانند دیگر پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، در کوتاه ترین زمان ممکن و با کیفیت و قیمت مناسب ساخته و آماده تحویل به خبرنگاران عزیز شود.

به گزارش رخداد غرب از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی روز یکشنبه ۱۹ آذرماه در نشست شورای مسکن استان که با حضور مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: بیش از ۱۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در سطح شهر کرمانشاه وجود دارد و اگر این بافت با یک طراحی مناسب بازآفرینی شود؛ می تواند بسترساز شکل گیری یک اتفاق خوب و تشکیل یک محدوده زیبا و گردشگری شود.

 وی خاطر نشان کرد: اگر روند ساخت و ساز در این بافت طبق روال فعلی و بدون ضابطه دنبال شود، همین معدود بناهای با هویت در بافت فعلی هم از دست خواهند رفت.

مدیر ارشد استان موضوع پیوست های فرهنگی و اجتماعی در طرح نهضت ملی مسکن و بافت شهری را تنها محدود به نمای ساختمان ها ندانست و گفت: این پیوست های فرهنگی و اجتماعی باید برگرفته از پیشینه و ویژگی های دینی، فرهنگی، سنتی و تاریخی شهر کرمانشاه باشد و تک بعدی نباشد و همه جوانب را در نظر بگیرد. 

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر هیچ نظم بصری، هماهنگی و نقطه اشتراک خاصی میان بناها و مجموعه های مسکونی سطح شهر کرمانشاه به چشم نمی خورد و این وضعیت بسیار تاسف بار است.

صحرایی خاطرنشان کرد: معماری هر شهری باید نمایانگر هویت دینی و فرهنگی و تاریخی مردمان آن دیار باشد.

وی افزود: متاسفانه در بخش هایی از شهر، مسجد وجود ندارد و در شهری که مردمانش مسلمان هستند این موضوع زیبنده نیست و یا برخی محلات مدرسه ندارند و برای مردم گرفتاری های بسیاری ایجاد شده است. 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مکان های فرهنگی، تفریحی، آموزشی و مذهبی باید متناسب با استانداردهای شهری جانمایی شوند و سپس برای احداث آن ها اقدام شود.

وی بر ضرورت تعریف مشوق های معنادار برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده و دیگر مجموعه های سطح شهر تاکید کرد و گفت: اگر این تشویق ها و معافیت های مالیاتی دارای جامعیت لازم باشد می تواند بر اصلاح روندهای مخرب در ساخت و سازهای شهری اثر گذار باشد و به تدریج با اقبال عمومی روبرو شود.

صحرایی تاکید کرد: فرهنگ سازی، آموزش، اغناء سازی و تعریف مشوق های معنادار می تواند بسیار اثرگذارتر از جریمه های مالی باشد‌. 

وی همچنین عنوان کرد: ساخت نماهای شیشه ای و سنگی در مناطق زلزله خیز بسیار خطر آفرین است و باید برای توقف این روند، فرهنگ سازی شود و ضوابط قانونی خاصی را برای آن وضع شود.

استاندار کرمانشاه گفت: نمای ساختمان های دولتی نباید برای مردم خطرآفرین باشد و شهرداری و راه و شهرداری باید با جدیت این ضوابط را در مورد ساختمان های دولتی اعمال کنند.

وی در ادامه از تصویب طرح شهرک خبرنگاران خبر داد و گفت: دوستان خبرنگار در جلسات مختلف خواهان بهره مند شدن از طرح نهضت ملی مسکن بودند که این مطالبه بحق با موافقت مواجه شد.

صحرایی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش های مجموعه راه و شهرسازی این وعده محقق شده و در فاز اول ۶ هکتار برای اینکار مشخص شده که در ادامه قابل توسعه است.  

وی در مورد نامگذاری این شهرک گفت: رهبر معظم انقلاب از شهید مرتضی آوینی به عنوان سید شهیدان اهل قلم یاد کرده اند و به همین سبب این نام مبارک بر شهرک خبرنگاران نهاده شده است.

 در ادامه این نشست گزارش پیوست های اجتماعی، فرهنگی در طرح نهضت ملی مسکن و سطح شهر توسط اداره راه و شهرسازی ارایه شد.

همچنین گزارشی از طرح های مصوب پروژه های نهضت ملی مسکن، طرح تامین زمین پروژه های نهضت ملی مسکن روستایی و پیگیری پروژه های مشکل دار ارایه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi