کد خبر : 1218
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 14:32
89 بازدید

ورزشکاران کرمانشاهی ۱۳۰۰ مدال کسب کردند

ورزشکاران کرمانشاهی ۱۳۰۰ مدال کسب کردند
رخداد غرب: به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، ورزشکاران کرمانشاهی طی یکسال اخیر(آذر سال گذشته تا آذر امسال) ۱۳۲۰ مدال رنگارنگ را در مسابقات داخلی و برون مرزی کسب کرده‌اند.

به گزارش رخداد غرب، منوچهر حاتمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت ۵۵۵ هیات ورزشی استانی و شهرستانی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در کرمانشاه فعالیت می کنند که نسبت به سال گذشته رشدی ۴۷ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در سطح استان ۴۶۰ مکان و ۳۲ مجموعه ورزشی زیر نظر این اداره کل میزبان و پذیرای ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بااشاره به رویکرد توسعه زیرساخت ها در مناطق محروم و کمتر برخودار استان، تصریح کرد: عدالت در توزیع اعتبارات، تجهیزات و ساخت و سازها رویکردی است که طی یکسال اخیر به صورت ویژه روی آن تمرکز داشته ایم.

وی ادامه داد: طی این مدت داشتن نگاه عدالت محور و برداشتن تمرکز نقطه‌ای، توجه به فرهنگ به عنوان رکن مهم توسعه، ایجاد ظرفیت های درآمدزایی برای هیات های ورزشی، توزیع اعتبارات ویژه خرید تجهیزات ورزشی، مرمت و نوسازی اماکن، تلاش در جهت همگانی کردن در کنار پرداختن به ورزش قهرمانی را مورد توجه و تاکید جدی قرار داده ایم.

حاتمی در ادامه در خصوص وضعیت سرانه فضاهای ورزشی در کرمانشاه هم گفت: طی این مدت با احداث تعداد قابل توجهی زمین فوتبال چمن مصنوعی در شهرها و روستا، سالن های مسقف و سرپوشیده و… توانستیم سرانه فضای ورزشی کرمانشاه را به یک متر و ۴۵ سانتی متر مربع افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به کسب بیش از ۱۲۰ مدال طلا، نقره و برنز توسط ورزشکاران کرمانشاهی در مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: همچنین طی این مدت ورزشکاران استان در میادین ملی و کشوری هم توانستند ۱۲۰۰ مدال کسب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان به میزبانی کرمانشاه از اردوهای تیم ملی و مسابقات مختلف کشوری طی این مدت هم پرداخت و گفت: طی یکسال گذشته جمعا میزبان ۱۸ اردوی تیم های ملی و ۴۰ رویداد و مسابقه کشوری بوده ایم.

وی از دعوت از بیش از ۲۸۰ ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم های ملی هم خبرداد و افزود: از این تعداد حدود ۱۶۰  نفر از ورزشکاران ما به عضویت تیم های ملی درآمدند.

حاتمی از برگزاری ۱۸ مجمع  انتخاباتی و تاسیس چهار رشته ورزشی جدید در کرمانشاه طی یکسال اخیر هم یاد کرد.

وی به برخی اقدامات شاخص ورزش استان در حوزه ورزش همگانی در یکسال اخیر هم اشاره و عنوان کرد: در این مدت بیش از ۴۱۰ جشنواره و همایش ورزش همگانی در روستاها، محلات و نقاط مختلف استان برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: برگزاری ۴۸ همایش پیاده روی خانوادگی، ۵۲۰ مسابقه، ۱۲۴ دوره و کارگاه آموزشی مختص ورزش همگانی، هفت همایش صبح و نشاط و… از دیگر برنامه های حوزه ورزش همگانی استان در این مدت است که توانسته خانواده ها و افراد بیشتری را جذب ورزش کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جوانان در این مدت، گفت: در شش ماهه نخست امسال در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان رتبه اول کشور را بدست آوردیم.

حاتمی عنوان کرد: برگزاری جشن وصال با حضور ۳۱۳ زوج جوان، رشد ۸۴ درصدی صدور مجوز تاسیس سمن های جوانان، افزایش ۵۲ درصدی تاسیس مراکز مشاوره ازدواج و خانواده، برگزاری بیش از ۱۵۰ کارگاه مهارت های زندگی و خانواده، برگزاری بیش از ۱۰ رویداد کشوری در حوزه جوانان، تجلیل از جوانان برتر و … ازدیگر اقداماتی است که طی این مدت انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه با اشاره به روند روبه رشد ورزش کرمانشاه، گفت: خوشبختانه با هم افزایی، تعامل و برنامه ریزی جامعه ورزش استان توانسته ایم روندی رو به رشدی را در ورزش استان داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi