کد خبر : 1238
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 8:08
59 بازدید

خبرهای خوب استاندار برای رونق بورس در کرمانشاه

خبرهای خوب استاندار برای رونق بورس در کرمانشاه

رخداد غرب: استاندار کرمانشاه با اشاره به پیشتازی کرمانشاه در استفاده از روش تامین مالی پروژه‌های اقتصادی و عمرانی از طریق بازار سرمایه(بورس)، سه خبر خوب بورسی درباره استان را هم رسانه‌ای کرد.

به گزارش رخداد غرب از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری مجموعه اقدامات در حوزه اقتصادی در استان گفت: در تلاش هستیم تا از جهات مختلف حوزه اقتصادی استان را تقویت کنیم که این امر طیف وسیعی از اقدامات را شامل می شود.

وی افزود: یکی از راه های ارتقا حوزه اقتصادی استان، ایجاد اشتغال پایدار و مفید در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و اصناف است و برای ایجاد این اشتغال هم مجموعه اقداماتی نیاز است که یکی از آنها تقویت بنیه مالی استان است که این امر هم از راه های مختلفی محقق می شود.

استاندار کرمانشاه گفت: یکی از راه هایی که به جد پیگیر آن هستیم افزایش تسهیلات بانکی است، چرا که تسهیلات رکن مهم سرمایه گذاری محسوب می شود.

صحرایی گفت: متاسفانه بانک های استان به دلایل مختلف اثرگذاری محدودی دارند و توانایی پرداخت تسهیلات کلان را ندارد، بنابراین در جلسه با هیات دولت پیشنهاد داده‌ایم که منابع و مصارف بانک ها در استان های کم برخوردار را به صورت ملی ببینند تا از این طریق بتوانیم تسهیلات با مبلغ بسیار را برای سرمایه گذاران در استان فراهم کنیم.

صحرایی گفت: راه دیگری که برای تقویت بنیه مالی استان به دنبال آن هستیم استفاده از ظرفیت بانک های خصوصی و نیز استفاده بیشتر از ظرفیت منابع مالی غیربانکی همچون بازار سرمایه است.

بازگشایی نماد سوخت سبز(بیواتانول) در بورس و آغاز معاملات آن

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: خوشبختانه اولین شرکت پروژه ای که سهام آن در بورس عرضه شد بیواتانول کرمانشاه بود که ظرف دو روز، دو همت ( ۲ هزار میلیارد تومان) جذب سرمایه داشت و از ۱۰ دی‌ماه هم نماد سوخت سبز (بیواتانول) بازگشایی شده و فعالان بورسی می توانند سهام آن را خرید و فروش کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: قطعا این مسیر را برای دیگر شرکت ها و پروژه های استان در پیش خواهیم گرفت، چرا که با منابع دولتی هرگز نمی توانستیم ظرف این مدت کوتاه این میزان اعتبار را برای یک پروژه جذب کنیم و قطعا این روش باید برای دیگر پروژه های استان هم اجرایی شود.

ذوب آهن بیستون هم بزودی وارد بورس می شود

استاندار کرمانشاه افزود: در حال حاضر عرضه سهام چند پروژه دیگر را در بورس پیشنهاد داده ایم که تا پایان سال چند مورد آن اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد عرضه سهام ذوب آهن بیستون تا پایان سال اجرایی شده و عرضه سهام یک شرکت دیگر استان را هم تا پایان بهمن ماه داشته باشیم.

توافق برای راه اندازی مرکز مالی بورس تهران در استان

وی در ادامه از توافق با بورس تهران برای راه اندازی مرکز مالی بورس در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: راه اندازی این مرکز می تواند گام موثری در تقویت بنیه مالی استان و افزایش اثرگذاری منطقه ای کرمانشاه باشد.

صحرایی گفت: طبق توافق صورت گرفته قرار است ما زمین را تامین کنیم و در اختیار بورس تهران قرار دهیم و آنها نیز کار ساخت مرکز مالی را انجام دهند.

وی افزود: راه اندازی این مرکز موجب ارتقا فعالیت های بورس در استان می شود ، ورود شرکت ها و پروژه های استان را به بورس تسهیل می کند و آنقدر مزایا برای استان دارد که انگار چند بانک جدید به کمک استان آمده اند.

صحرایی با اشاره به اشتیاق دو طرفه استان و بورس تهران برای راه اندازی این مرکز گفت: تلاش می کنیم تا سال آینده این مرکز راه اندازی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi