کد خبر : 682
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 12:29
108 بازدید

دستگیری ۲۰ فرد متخلف در عرصه ساخت و ساز غیر مجاز در سنندج

دستگیری ۲۰ فرد متخلف در عرصه ساخت و ساز غیر مجاز در سنندج
رخداد غرب: رئیس کل دادگستری استان کردستان با اعلام خبر دستگیری 20 نفر متخلف در عرصه ساخت و ساز غیرمجاز در سنندج گفت: 10 نفر از این افراد کارکنان شهرداری سنندج و 10 نفر نیز از دلالان ساخت و سازهای غیرمجاز بودند که با ورود جدی دادستانی مرکز استان این اتفاق رخ داد.

به گزارش رخداد غرب، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تأکید همیشگی دستگاه قضایی استان بر احیاء حقوق عامه و صیانت از اراضی ملی و دولتی، اظهار کرد: با ورود جدی دادستانی مرکز استان کردستان و به صورت علی الرأس و مستقیم در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری تعداد ۲۰ نفر از این افراد که به طور سازمان یافته مبادرت به تصرف اراضی ملی، دولتی  و وقفی و به تبع آن تشکیل شبکه کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء کرده بودند، در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

وی افزود: تعداد ۱۰ نفر از این افراد بازداشت شده کارمند شهرداری سنندج و ۱۰ نفر دیگر دلالان ساخت و ساز هستند که دستگیر شده و برای این افراد پرونده قضایی در دادگستری مرکز استان تشکیل شده است و همچنین ۱ نفر از این متهمین متواری شده که به زودی دستگیر خواهد شد .

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد  این اقدام در راستای تأکیدات مکرر دستگاه قضایی استان بر برخورد جدی و قاطع با زمین خواری و سوء استفاده از بیت المال  صورت گرفته است و پیش‌بینی این است که تعداد این افراد در آینده نزدیک به ۳۵ نفر خواهد رسید.

وی افزود: دادستانی مرکز استان کردستان حسب پیگیری های جدی صورت گرفته مشخصات افراد متخلف دیگری را نیز راسا استخراج نموده و طی دستور قضایی به اداره کل اطلاعات حجت‌الاسلام حسینی اعلام کرده است و طی روزهای آینده نتیجه این اقدامات اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه برخورد با دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از راهبردهای مهم دادگستری کردستان است، یادآور شد: با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل اثبات مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند، برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi