کد خبر : 1073
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 7:27
66 بازدید

غرب کشور به یک مقصد جدید گردشگری تبدیل شده است

غرب کشور به یک مقصد جدید گردشگری تبدیل شده است

رخداد غرب: معاون مجلس و امور استان های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: منطقه غرب کشور را یکی از این مقاصد جدید گردشگری در کشور خواند و افزود: باید برای هر استانی با توجه به ظرفیت‌ها و اقلیمی که دارد، گردشگری خاصی را تعریف کنیم.

به گزارش رخداد غرب، جواد واحدی در مراسم معارفه داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه اظهار کرد: قطار گردشگری در کشور سرعت مطمئنه خود را گرفته است و مهم ترین حوزه گزارش‌ استانداران در گزارش‌های مختلفی که ارائه می‌دهند حوزه میراث‌فرهنگی است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی به دنبال این هستند که صنعت گردشگری را در کشور توسعه دهند.

او ادامه داد: در این رابطه، می.خواهیم به این سمت حرکت کنیم که مقاصد سفر مردم تغییر کند، چرا که طی سالیان متمادی چند نقطه از جمله شمال کشور مقصد سفر مردم بود.

واحدی منطقه غرب کشور را یکی از این مقاصد جدید گردشگری در کشور خواند و افزود: برای هر استانی با توجه به ظرفیت‌ها و اقلیمی که دارد، گردشگری خاصی را تعریف کنیم.

او با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های بسیاری برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد، عنوان کرد: وزارت میراث‌فرهنگی در تلاش است تا ظرفیت‌های این استان را به مردم ایران معرفی کند، لذا در زمینه تبلیغات و رسانه باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تلاش‌های وزارت میراث‌فرهنگی برای افزایش بودجه حوزه تبلیغات گردشگری در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: اگر در بحث تبلیغات و بازاریابی اعتبارات کافی داشته باشیم در معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان‌ها و از جمله کرمانشاه موفق خواهیم بود.

او در ادامه از اهتمام دولت و این وزارتخانه برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری کشور خبرداد و گفت: متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری در برخی از استان‌های  کشور ضعیف است، لذا اقداماتی را در این رابطه در دستور کار قرار دادیم.

واحدی تصریح کرد: در این راستا، با همراهی مجلس مصوبه‌ای را در آن تصویب کردیم که طبق آن ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی هر استانی باید به زیرساخت‌های گردشگری اختصاص پیدا کند و این مصوبه به استان‌ها هم ابلاغ شده است.

او با تاکید براینکه استانداران باید در زمینه زیرساخت‌های گردشگری ورود کنند، افزود: یکی از مشکلاتی که در همه استان های کشور در بحث زیرساخت‌های گردشگری وجود دارد، مسئله “سرویس های بهداشتی” است که امیدواریم در استان ها آن را مورد توجه جدی قرار دهند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در پایان با اشاره به انتصاب داریوش فرمانی به عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: در وزارت میراث فرهنگی در انتصاب مدیران روی انتخاب مدیران این حوزه تاکید می‌شود که نسبت به چالش‌ها و مشکلات میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خود آشنا هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi