کد خبر : 1070
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 15:12
73 بازدید

صادرات کالا از گمرک مهاباد ۴۴ برابر شد

صادرات کالا از گمرک مهاباد ۴۴ برابر شد
رخداد غرب: رییس گمرک مهاباد گفت: در سه ماهه اول امسال بیش از ۴۶۵ هزار دلار انواع کالا در قالب ۹۷ اظهارنامه صادراتی از گمرک این شهرستان صادر شده که این مقدار در مقایسه با ارزش صادرات سال قبل ۴۴ برابر شد.

به گزارش رخداد غرب، احمد احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت محصولات پتروشیمی و خوراک دام و طیور عمده‌ترین کالاهای صادراتی از گمرک مهاباد و مقصد بیشتر کالاهای صادراتی از این گمرک کشورهای عراق، ترکیه و افغانستان بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادر شده سال قبل از گمرک مهاباد حدود ۱۰۰ هزار دلار بود، اضافه کرد: عمده این افزایش ارزش کالاهای صادراتی از گمرک مهاباد، صادرات محصولات مجتمع پتروشیمی است حال آنکه در سال‌های گذشته محصولات پتروشیمی مهاباد از طریق سایر گمرکات صادر می‌شد.

رییس گمرک مهاباد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۶۸ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسید، گفت: ارزش ریالی این اقلام ۴۹ میلیارد ریال است که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به انواع کالاهای قاچاق کشف شده در گمرک مهاباد نیز یادآور شد: قطعات یدکی سیگار، لوازم خانگی و قطعات خودرو بیشترین کالای قاچاق کشف شده را شامل می‌شود.

احمدی تاکید کرد: امسال ۶۱۰ پروانه خروج موقت خودرو در مهاباد صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مجتمع پتروشیمی مهاباد ظرفیت تولید سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تُن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ۳۰ هزار تُن بوتن یک را دارا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi