کد خبر : 857
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 13:21
78 بازدید

مرکز پیوند قلب غرب کشور در کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد

مرکز پیوند قلب غرب کشور در کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نیاز غرب کشور به مرکز پیوند قلب، گفت: به زودی مرکز پیوند قلب غرب کشور در کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش رخداد غرب، پرویز صوفیوند با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مرکز پیوند قلب و تجهیزات و زیر ساخت‌های آن، اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز کار آسانی نبوده و تنها با داشتن جراحان قلب نمی‌توان این مرکز را راه‌اندازی کرد.

وی با تاکید به اینکه برای راه‌اندازی مرکز پیوند قلب در استان کرمانشاه نیازهای بیشتر و جدی‌تری لازم است، افزود: یک تیم پیوند قلب شامل متخصصان بیهوشی، جراح قلب و.. نیاز است که تمامی اعضای این تیم باید به صورت مقیم در استان کرمانشاه سکونت داشته تا در صورت نیاز در هر زمان پای کار باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور راه‌اندازی مرکز پیوند قلب نیازمند جراحان بومی در استان کرمانشاه بوده که تمایل به فعالیت جدی در تیم پیوند داشته باشند که در کنار آن باید بحث زیرساختی و تأمین تجهیزات مورد نیاز پیگیری شود.

صوفیوند با بیان اینکه غرب کشور از مرکز پیوند قلب محروم است، خاطرنشان کرد: به دلیل نیازی جدی چنین مرکزی در قسمت غربی کشور استان کرمانشاه پیگیر بوده که اولین مرکز پیوند قلب کشور در استان کرمانشاه راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: در صورت تکمیل تیم پیوند قلب و امکانات و تجهیزات مورد نیاز انجام گیرد مجوزهای لازم به منظور راه‌اندازی مرکز پیوند غرب کشور از سوی وزارت بهداشت در کوتاه‌ترین زمان صادر شده و مشکلی خاصی در این حوزه نخواهیم داشت.

صوفیوند در پایان نیز با اشاره به عدم تمایل و کاهش تمایل فارغ التحصیلان رشته جراحی قلب و عروق، گفت: همکاری‌ها از سوی فارغ‌التحصیلان این رشته کاهش یافته و اکثراً تمایل به ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی داشته که این امر می‌تواند موجب ایجاد مشکلاتی در زمینه جراحی قلب نیز باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi