کد خبر : 640
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 10:57
125 بازدید

جشنواره ملی موسیقی خیابانی در کامیاران برگزار می‌شود

جشنواره ملی موسیقی خیابانی در کامیاران برگزار می‌شود

رخداد غرب: دبیر نخستین دوسالانه ملی موسیقی خیابانی اقوام ایرانی گفت: نخستین دوسالانه ملی موسیقی اقوام ایرانی ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه امسال در شهر کامیاران برگزار می‌شود.

به گزارش رخداد غرب، زبیر حسین پناهی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، انجمن موسیقی، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران در معابر عمومی شهر کامیاران و مخصوصا مناطق کم برخوردار برگزار می‌شود.

حسین پناهی با بیان برنامه‌های این جشنواره موسیقی بیان کرد: گروه‌های موسیقی خیابانی برگرفته از موسیقی فاخر ایرانی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان، گیلان، آذربایجان، خوزستان، لرستان و فارس با هدف نمایش رنگین کمان اقوام ایرانی در این دوسالانه به اجرای برنامه می‌پردازند.

دبیر دوسالانه ملی موسیقی خیابانی اقوام ایرانی هدف از این جشنواره را ارتقاء شاخص‌های تخصصی هنری شهرستان کامیاران عنوان کرد و افزود: همگام با برنامه‌های عملیاتی توسعه فرهنگی استان جهت میزبانی دائمی برنامەای شاخص در شهر کامیاران و رونق کسب و کار و صنعت گردشگری هنری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: شعار محوری این رویداد کلان هنری “هنر، نشاط اجتماعی و همگرایی ملی” خواهد بود و محل اجرا در آمفی تئاتر روباز مجتمع فرهنگی، هنری کامیاران و معابر عمومی شهری معین کامیاران است.

جشنواره موسیقی اقوام ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری  به استان کردستان با حضور گروه‌های موسیقی مختلف کشور در شهر کامیاران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi