کد خبر : 543
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1400 - 14:21
177 بازدید

چهار عنوان دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان در سنندج رونمایی شد

چهار عنوان دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان در سنندج رونمایی شد
رخداد غرب: چهار عنوان دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان ارشد استان در سنندج رونمایی شد.

به گزارش رخداد غرب به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان شنبه شب در مراسم رونمایی از چهار عنوان جدید دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان که در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: کردستان استان علم، ادب، فرهنگ و هنر است.

وی از ایران و استان کردستان به عنوان خاستگاه عرفان اسلامی نام برد و افزود: در کردستان که بیش از ۸۰ درصد جمعیت آن اهل سنت هستند بیش از ۱۸ هزار موقوفه وجود دارد که توسط انسان‌های متدین اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: کردستان در عرصه هنر و فرهنگ توانمندی‌های زیادی دارد و فعالان این عرصه باعث افتخار استان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به توانمندی‌های هنرمندان استان در بخش‌های مختلف به ویژه عرصه سینما، عناوین انتخاب شده را در این دانشنامه بسیار مناسب با ویژگی‌های استان دانست.

ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان از اهداف اصلی حوزه هنری است

امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به کار تدوین دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان از خرداد ماه سال ۹۵ اظهار داشت: در فاز نخست از چهار عنوان از این دانشنامه در اسفندماه سال ۱۳۹۷ با حضور مسئولان کشوری و استانی، هنرمندان و پژوهشگران استان رونمایی شد.

وی گفت: همزمان با رونمایی این ۴ عنوان، دبیرخانه دائمی دانشنامه با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و هنرمندان و پژوهشگران شناخته شده استانی نیز آغاز به کار کرد و به صورت جدی در قالب جلسات منظم بررسی عناوین ارائه شده در دستور کار قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح کرد: برخی از کارها به‌دلیل شرایط و محدودیت‌های کرونا به تعویق افتاد.

مرادی خاطرنشان کرد: از مجموع ۹ طرح در دست اقدام ۴ عنوان «کردستان و سینما» اثر جلال نصیری هانیس «کردستان و عرفان» اثر بهروز خیریه، «کردستان و موسیقی با محوریت سازشناسی» اثر محمد میرزایی و «کردستان و معماری» اثر صلاح ویسی، نهایی و پس از مراحل مختلف امروز رونمایی و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هنر مهمترین ابزار برای شناساندن ظرفیت‌های کردستان است

استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های ناب انسانی است که وظیفه ما شناختن و شناساندن این ظرفیت‌هاست.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: کردستان با غنای فرهنگی فوق‌العاده و سرمایه‌های معنوی ارزشمندی که دارد که باید بیش از گذشته به مردم کشور و سایر کشورها معرفی شود.

وی افزود: تألیف این دانش‌نامه‌ها گوشه‌ای از این ظرفیت و غنای فرهنگی، هنری و عرفانی است.

وی خاطرنشان کرد: کردستان ظرفیت بسیاری دارد تا جایی که می‌تواند همواره و هر روز در تیتر اول رسانه‌ها قرار گیرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi