کد خبر : 549
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1400 - 10:59
180 بازدید

شهردار کرمانشاه:

کرمانشاه انباشت مشکلات است / فاصله بسیار دور کرمانشاه با شاخص های کلانشهری

کرمانشاه انباشت مشکلات است / فاصله بسیار دور کرمانشاه با شاخص های کلانشهری
رخداد غرب: شهردار کرمانشاه با اشاره به انباشت صدها مشکل در مجموعه شهری کرمانشاه افزود : کرمانشاه با وجود اینکه یک کلانشهر است اما در واقع هیچ یک از شاخص های کلانشهر شدن را ندارند.

به گزارش رخداد غرب به نقل از خبرنگار ایلنا ، نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح روز شنبه ۲۱ اسفندماه در سالن کنفرانس هتل پارسیان برگزار شد با اشاره به انباشت مشکلات در مدیریت شهری کرمانشاه افزود : با وجود اینکه در تقسیمات کشوری ، کرمانشاه بعنوان یک کلانشهر تعریف شده است ، اما هیچ یک از شاخص های توسعه ای برای کلانشهر شدن را ندارد و فقط نام کلانشهر را یدک می کشد. 

وی تصریح کرد مسیر توسعه یا ازطریق برنامه های راهبردی و یا برنامه های مسئله محور پیش می رود که در کشور ما عمدتا برنامه های راهبردی مورد استفاده قرار می گیرد، درحالیکه این روش مدت هاست در جهان منسوخ شده است.

نوروزی گفت: در همین راستا برای توسعه کرمانشاه یک برنامه “مسئله محور” تدوین کرده ایم که هشت مسئله اصلی شهر از جمله ساخت و ساز و سکونت شهری، ترافیک و تردد شهری، مسائل مالی و اقتصادی شهر، مسائل فرهنگی شهر، مدیریت یکپارچه شهری و… در آن دیده شده است.

شهردار کرمانشاه با تاکید بر اینکه نمی توان تمام مسائل و مشکلات شهری را ظرف مدت کوتاهی رفع کرد، گفت: در همین راستا در خصوص رفع مسائل و مشکلات شهری اولویت بندی صورت گرفته و بر اساس آن به پیش خواهیم رفت تا در نهایت پس از مدتی مردم تغییر در زندگی شهری را احساس کنند.

نوروزی لازمه موفقیت شهرداری در این زمینه را همکاری تک تک مردم شهر و مسئولین استان عنوان کرد و افزود: کرمانشاه به توسعه نمی رسد، مگر آنکه همه در کنار هم همکاری کنیم.

وی به رابطه خوب شورا و شهرداری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اعضای شورا همکاری خوبی با شهرداری دارند و امیدواریم بتوانیم با استفاده از این همکاری کارها را به پیش ببریم.

 شهردار کرمانشاه به موضوع قطار شهری کرمانشاه پرداخت و از این پروژه به عنوان زخمی بر چهره کرمانشاه یاد کرد و افزود: انجام این پروژه آنطور که به نظر می رسد از ابتدای کار بدون مطالعه بوده و در حال حاضر تبدیل به یک زخم بر چهره زیبای کرمانشاه شده است.

نوروزی به سابقه این پروژه اشاره کرد و افزود: این پروژه در ابتدای منوریل بود که بعد با تغییراتی به قطار شهری تبدیل شد و این پایه های زمخت که مورد اعتراض و انتقاد خود ما هم هست، احداث شد.

شهردار کرمانشاه گفت: برای تعیین تکلیف این پروژه نمی توانیم با عجله تصمیم بگیریم. کاری که در سالیان قبل در خصوص این پروژه صورت گرفت.

وی  به انجام مطالعات گسترده در خصوص این پروژه اشاره کرد و افزود: این مطالعات در چهار محور ترافیکی، مالی، فنی و حقوقی انجام خواهد شد تا بتوانیم به اشراف کاملی از تمام ابعادو نیازهای پروژه برسیم.

نوروزی گفت: باید برای ما مشخص شود که واقعا این پروژه نیاز ترافیکی شهر را مرتفع کرده و آن کاربرد لازم را در سالهای آینده دارد، یا نه. همچنین باید مشخص شود که این پروژه چه میزان اعتبار نیاز دارد و طی چند سال می توان آن را اجرایی کرد.

نوروزی  به بحث آسفالت معابر شهر و برنامه ریزی برای انجام بخشی از آن در سال آینده اشاره نمود و افزود: معابر شهر به دو دسته درجه یک و درجه دو تقسیم بندی می شوند که معابر درجه یک خیابان ها و مسیر های بزرگراهی و معابر درجه دو کوچه ها را شامل می شود.

وی افزود: در سنوات گذشته عمده آسفالت در معابر اصلی ریخته شده و همین امر موجب شده کمتر به معابر درجه دو پرداخته شود و در نتیجه این معابر جزو اولویت های ما در بحث آسفالت خواهند بود.

نوروزی از برنامه ریزی برای آسفالت ۲۰ درصد معابر شهر در سال آینده خبر داد و افزود: کارهای مقدماتی در این زمینه انجام شده و سال آینده یک پنجم کل معابر شهر روکش و آسفالت می شوند، به نحوی که مردم تغییرات را احساس کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi