کد خبر : 1160
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 11:25
78 بازدید

آغاز به‌کار چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی در سنندج

آغاز به‌کار چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی در سنندج
رخداد غرب: معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، از آغاز به‌کار چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی غرب کشور، سوغات و هدایا در سنندج خبر داد.

به گزارش رخداد غرب از سنندج، روز یکشنبه ١۶ مهرماه ١۴٠٢ آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی کردستان گفت: در این رویداد فرهنگی محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، سوغات و تولیدات مشاغل خانگی استان‌های کردستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی در قالب ٧۴ غرفه به میزبانی استان کردستان  معرفی و عرضه می‌شود.

فرهاد حامدی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد بستر مناسب و زمینه برای ظهور استعدادها و هنرهای بومی، محلی عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره و نمایشگاه‌هایی سبب انتقال یک رویداد فرهنگی و زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان در تداوم هنرشان محسوب می‌شود.

او اظهار کرد: اجرای موسیقی اقوام ایران زمین از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

حامدی یادآور شد: چهارمین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی «نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی غرب کشور، سوغات و هدایا» تا ٢١ مهرماه از ساعت ١۶ تا ٢١ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi