کد خبر : 1158
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 21:26
61 بازدید

 پروژه راه آهن همدان – سنندج پس از ۱۸ سال افتتاح می‌شود

 پروژه راه آهن همدان – سنندج پس از ۱۸ سال افتتاح می‌شود

رخداد غرب: معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در سفر آتی رییس‌جمهور به استان کردستان قرار است پروژه راه آهن همدان- سنندج به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین پروژه‌های حمل‌ونقل کشور بعد از ۱۸ سال افتتاح شود؛ طول این پروژه ریلی حدود ۱۵۰ کیلومتر بوده که دارای ۶ ایستگاه شامل ۳ ایستگاه باربری و ۳ ایستگاه‌ مسافری است.

به گزارش رخداد غرب، محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور عصر شنبه در جلسه‌ای با نمایندگان مردم شریف استان کردستان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان کردستان گفت: از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان کردستان بیش از پنج هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: با توجه به اینکه سفر آیت‌الله رییسی به کردستان جزو آخرین سفرهای استانی دور قبل بود اما شاهد پیشرفتهای خوبی در بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در این استان بودیم. ان‌شاء الله در سفر بعدی آقای رییس جمهور به این استان پروژه‌های اقتصادی و عمرانی دیگری به فرآیند بهره‌برداری برسند.

منصوری از بهره برداری پروژه راه آهن همدان- سنندج در سفر آتی رییس جمهور به استان کردستان خبر داد و گفت: این خط راه آهن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین پروژه‌های حمل‌و نقل کشور قرار است بعد از ۱۸ سال افتتاح شود. طول این پروژه ریلی حدود ۱۵۰ کیلومتر بوده که دارای ۶ ایستگاه شامل ۳ ایستگاه باربری و ۳ ایستگاه‌ مسافری است.

وی با بیان اینکه این خط راه‌آهن برای نخستین بار استان کردستان را به شبکه ریلی کشور متصل کرده و مصوب شده که در فازهای بعدی تا مرز باشماق و خاک عراق امتداد یابد، یادآور شد: تکمیل این مسیر یک ابرپروژه ریلی محسوب می‌شود که ترانزیت ریلی غرب کشور را متحول می‌کند؛ بنابراین این اقدام نشان دهنده عزم دولت در گسترش شبکه ریلی کشور است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: باید پروژه‌هایی اجرایی شود که بیشترین اثرگذاری را برای مردم داشته باشد.

منصوری بیان کرد: در جلسات عمرانی و اقتصادی که در روزهای آینده برگزار خواهیم، تأمین اعتبارات و همچنین راه‌کارهای حل مشکلات استان کردستان بامحوریت علم بودجه‌ریزی و لحاظ کردن اقتضائات واکاوی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi