کد خبر : 1155
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 14:01
69 بازدید

کردستان با “پیشکش” به اسلواکی رسید

کردستان با “پیشکش” به اسلواکی رسید

رخداد غرب: فیلم کوتاه “پیشکش” به نویسندگی و کارگردانی بختیار خلیل و تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان در ادامه موفقیت‌های بین المللی خود به بخش نهایی سی و نهمین دوره جشنواره بین المللی “فیلم آگرو فیلم اسلواکی” راه پیدا کرد.

به گزارش رخداد غرب به نقل از ایرنا از حوزه هنری کردستان، جشنواره بین المللی “فیلم‌ آگروفیلم اسلواکی” از معتبرترین جشنواره‌های اروپا و جهان در حوزه کشاورزی، تغذیه، مشکلات روستایی و اقلیم شناسی زیر نظر مرکز ملی کشاورزی و غذایی اسلواکی و سازمان بین‌المللی غذا (فائو) است.

این جشنواره با هدف معرفی و اکران آثار مربوط به حوزه غذا، کشاورزی، پایداری سکونتگاه‌های روستایی و کیفیت زندگی روستانشینان میزبان فیلمسازهایی از سراسر دنیا است که از ۱۰ تا ۱۵ مهر با اکران و معرفی آثار کوتاه در بخش‌های مختلف در شهر “نیترا کشور اسلواکی” در حال برگزاری است که در میان فیلم‌های راه یافته به بخش نهایی فیلم“پیشکش” از کردستان نیز دیده می‌شود.

فیلم کوتاه پیشکش تاکنون در بیش از ۲۴ جشنواره ملی و بین المللی فیلم کوتاه حضور داشته است و در چندین جشنواره داخلی خارجی موفق به کسب عناوینی همچون جایزه بهترین فیلم جشنواره والتامتسو انگلستان، جایزه بهترین تصویربرداری جشنواره تاندر فیلم کوتاه انگلیس، دیپلم افتخار درجه ۲ دوازدهمین دوره جشنواره فیلم “تو تنها نیستی” شهر یاروسلاو روسیه شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است، که در یک روستای دور افتاده در کردستان، پسر بچه ای وسیله ای برای سر درد مادرش از شهر سفارش می‌دهد و هر بار که می خواهد آنرا به او بدهد اتفاقاتی می‌افتد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi