کد خبر : 1176
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 9:30
52 بازدید

کرمانشاه در پیک مصرف ۸۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب دارد

کرمانشاه در پیک مصرف ۸۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب دارد

رخداد غرب: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از نیاز آبی حدود پنج هزار لیتر در ثانیه‌ای شهر کرمانشاه در پیک مصرف یاد کرد و گفت: در پیک مصرف نزدیک به ۸۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.

به گزارش رخداد غرب، رضا داودی با اشاره به وضعیت منابع تامین آب استان کرمانشاه اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد منابع تامین آب کرمانشاه از منابع زیرزمینی و تنها ۳۰ درصد آن از منابع سطحی است که این ۳۰ درصد نیز عمدتا مربوط به تامین آب شهر کرمانشاه از سد گاوشان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از سد گاوشان به عنوان یکی از منابع تامین آب شهر کرمانشاه یاد کرد که میزان دریافت از آن متغیر و بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه است و افزود: چنانچه کارهای تصفیه‌خانه آب طرح آبرسانی بلندمدت شهر کرمانشاه از سد گاوشان که توسط آب منطقه‌ای در حال انجام است نهایی شود، می‌توانیم تا ۲۶۰۰ لیتر در ثانیه نیز از گاوشان آب دریافت کنیم که بخش زیادی از مشکلات آبی شهر کرمانشاه را حل خواهد کرد.

داودی از سراب قنبر، چاه‌های ده پهن و میان دربند و سایر چاه‌های پراکنده سطح شهر، قنات روزان و … نیز به عنوان دیگر منابع تامین آب شهر کرمانشاه یاد کرد که اکثر آنها دچار افت دبی شده اند و اضافه کرد: زمانی دبی سراب قنبر ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه بوده که اکنون این میزان به ۶۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

به گفته ایشان، در مجموع از منابع مختلف، نزدیک به ۴۲۰۰۰ لیتر در ثانیه آب برای شهر کرمانشاه تامین می‌شود که در پیک مصرف و بدون احتساب کمبود مخازن، حدود ۸۰۰ لیتر در ثانیه با نیاز آبی شهر فاصله داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi