کد خبر : 906
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 10:00
137 بازدید

گاز ۱۰ اداره پرمصرف کرمانشاه قطع شد

گاز ۱۰ اداره پرمصرف کرمانشاه قطع شد

رخداد غرب: سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه درباره احتمال شکست رکورد مصرف گاز در کرمانشاه طی روزهای آتی هشدار داد و گفت: گاز مشترکین بخش خانگی، تجاری و عمومی، بجز مشترکین پرمصرف، قطع نخواهد شد.

به گزارش رخداد غرب، ناصر حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مصرف گاز در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: میزان مصرف چند وقت اخیر گاز کرمانشاه در بخش عمومی، تجاری و خانگی حدود ۱۲ میلیون مترمکعب در روز بود که دیروز (سوم دی) رکورد ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب نیز به ثبت رسید.

وی ادامه داد: چنانچه مصرف سایر بخش‌ها خصوصا صنایع را نیز به این میزان اضافه کنیم، رقمی  بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون مترمکعب خواهد بود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه طی روزهای اخیر که تا حدودی بارندگی و سرما را در  استان داشتیم افزایش مصرف و در پی آن افت فشار گاز رخ داد، خاطرنشان کرد: البته این افت فشار به اندازه‌ای نیست که منجر به قطعی شود و اکنون شبکه گاز در استان پایدار است.

به گفته حسینی، چنانچه طی روزهای آتی که تداوم سرما را داریم مصرف گاز مدیریت نشود، احتمال اینکه دوباره رکورد جدیدی در مصرف گاز استان داشته باشیم، وجود دارد.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان گاز بخش خانگی، تجاری و عمومی، بجز مشترکین پرمصرف قطع نمی‌شود، است، عنوان کرد: اکنون گاز صنایع بزرگ از جمله فولاد، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها تا حدودی محدود شده، اما هیچ قطع گازی بجز در صنایع سیمان که آن هم به دستور دیسپاچینگ شرکت ملی گاز بوده را نداریم.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، در زمستان امسال ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز در کرمانشاه و در بخش‌های خانگی، تجاری، اداری و آموزشی مصرف شود و افزود: حتی اگر بتوانیم با صرفه‌جویی ۱۰ درصد این میزان را کاهش دهیم، ۹۰ میلیون مترمکعب می‌شود که معادل مصرف گاز صنایع سیمان است و می‌توان گاز آنها را برقرار کرد.

حسینی از وجود ۲۰ هزار مشترک پرمصرف گاز در استان نیز خبر داد که مصرف آنها در پلکان‌های بالا قرار می‌گیرد و ادامه داد: بخش زیادی از این گروه مشترکان روستایی هستند که بواسطه داشتن منازل بزرگ که در برخی موارد با مصالح استاندارد ساخته نشده، اتلاف انرژی بالایی دارند.

وی از نظارت جدی بر مصرف گاز ادارات هم خبر داد و با بیان اینکه تاکنون گاز ۱۰ اداره پرمصرف قطع شده و نزدیک ۱۴۰ مورد نیز اخطار صادر کردیم، یادآور شد: حتی اداره گاز منطقه یک کرمانشاه امروز به ساختمان مرکزی شرکت گاز استان نیز هشدار رعایت دمای آسایش داد که در صورت عدم رعایت آن، گاز ساختمان قطع خواهد شد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه نظارت بر مصرف گاز ادارات ادامه‌دار است، دمایی که باید در دستگاه‌ها رعایت شود را ۱۸ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و افزود: به علاوه سیستم گرمایشی دستگاه‌ها باید یک ساعت قبل از پایان کار خاموش و یک ساعت قبل از آغاز کار روشن شود.

وی خواستار رعایت دمای آسایش در دستگاه‌ها و مراکز عمومی، آموزشی و … شد و عنوان کرد: این آمادگی را داریم که موتورخانه‌ها را به صورت رایگان بهینه‌سازی کنیم که تاثیر قابل توجهی در مدیریت مصرف سوخت خواهد داشت.

حسینی به بیان چند پیشنهاد در زمینه مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی نیز پرداخت و گفت: در درجه اول تقاضا داریم در منازل بزرگ و با متراژ بالا تنها بخشی از خانه که بیشتر مورد استفاده است، گرم شود.

وی پنجره‌های بزرگ که دوجداره نیستند را نیز عاملی برای اتلاف انرژی دانست و با اشاره به هزینه‌بر بودن تعویض پنجره‌ها، پیشنهاد کرد خانواده‌ها با کشیدن پلاستیک مقابل پنجره و استفاده از پرده‌های ضخیم، جلوی هدررفت انرژی را بگیرند.

سرپرست شرکت گاز کرمانشاه بستن کانال‌های کولر که محلی برای اتلاف انرژی است را نیز ضروری اعلام کرد و یادآور شد: به علاوه تقاضا داریم دمای منازل در محدوده آسایش ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود و افراد موقع خواب از پنجره نیز فاصله داشته باشند.

حسینی بر رعایت الگوی مصرف در استفاده از اجاق گاز هم تاکید کرد و ادامه داد: در مجموع به همراهی همه مشترکین برای مدیریت مصرف گاز در زمستان امسال نیاز داریم.

بر اساس اعلام هواشناسی کرمانشاه، طی روزهای آتی افت هفت تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در انتظار استان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi