کد خبر : 1144
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 11:32
79 بازدید

گردهمایی علمای شیعه و سنی در کرمانشاه برگزار می‌شود

گردهمایی علمای شیعه و سنی در کرمانشاه برگزار می‌شود

رخداد غرب: مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری گردهمایی علمای اهل تسنن و تشیع استان به مناسبت هفته وحدت خبر داد و گفت: این گردهمایی با حضور ۵۰۰ تن از علمای شیعه و سنی روز شنبه هشتم مهرماه ساعت ۹ صبح در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار رخداد غرب به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «جواد فاطمی‌نسب» روز سه‌شنبه در نشست خبری ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: برگزاری این گردهمایی فرصت بسیار خوبی است برای تبیین اشتراکات شیعه و سنی و ایجاد تقریب مذاهب که امیدواریم در آینده هم ادامه داشته باشد.

دشمن برای ایجاد تفرقه بین مذاهب تلاش کرد اما شکست خورد

رییس ستاد بزرگداشت هفته وحدت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در هفته وحدت میزگردهای تخصصی با حضور علمای شیعه و سنی در شبکه استانی زاگرس تدارک دیده شده است، افزود: در این هفته از شخصیت های دینی و فرهنگی فعال در این حوزه تقدیر به عمل خواهد آمد و در عین حال در این ایام برای سرکشی و دلجویی از خانواده های شهدا از اهل سنت و تشیع هم برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

حجت الاسلام فاطمی‌نسب با بیان اینکه برگزاری مسابقات تلویزیونی و طرح سوالاتی در خصوص دین اسلام و نشست ها و دیدار علمای شیعه و سنی در این هفته از دیگر برنامه های هفته وحدت است، اظهار کرد: مهمترین مولفه ای که در تاریخ ۴۴ ساله انقلاب اسلامی موجب پیشرفت، عزت و مانایی نظام شده است، وحدت مذاهب و اقوام بوده در حالیکه دشمن در این سالها برای ایجاد تفرقه و دشمنی بین مذاهب بسیار تلاش کرد اما شکست خورد.

در استان کرمانشاه که بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می کنند.

این استان بافتی قومی و مذهبی دارد و اقوام کُرد، لک، جاف و ترک و همچنین مذاهب و فرق اهل تسنن، تشیع و اهل حق در این استان سکونت دارند و بر اساس آخرین آمار حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را هموطنان اهل سنت تشکیل می دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi