کد خبر : 590
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 10:46
134 بازدید

آلبوم موسیقی «مستوره» منتشر شد

آلبوم موسیقی «مستوره» منتشر شد

رخداد غرب: آلبوم «مستوره» از تازه‌ترین محصولات واحد موسیقی حوزه هنری کردستان با سرپرستی «محمد میرزایی» و خوانندگی «سجاد مهربانی» منتشر شد.

به گزارش رخداد غرب به نقل از کرد پرس، رئیس حوزه هنری استان کردستان در نشست خبری با رسانه های کردستان در رابطه با انتشار آلبوم «مستوره»، گفت: در ادامه حمایت از تولید آثار هنری موسیقایی متناسب با فرهنگ وهنر بومی منطقه و همخوانی آن با شاخصه های موسیقی هنری ایران، آلبوم مستوره به عنوان  اولین اثر گروه همنوازان دانشگاه کردستان با حمایت حوزه هنری استان کردستان منتشر شده است.

امین مرادی با اشاره به انتخاب اعضای این گروه از میان دانشجویان رشته‌ی نوازندگی موسیقی ایرانی دانشگاه کردستان، اظهر کرد: این اثر با استفاده از المان های تعامل پذیر موسیقی کردستان با موسیقی دستگاهی که برآمده از نتایج پژوهش های مرتبط با این دو حوزه است، تنظیم شده است.

وی اشاره ای به دیگر تولیدات موسیقایی حوزه هنری کرد و افزود: تولید آلبوم «دَریاب و دُریاب» با صدای محی الدین شعبانی، آلبوم «جام گلگون» اثر جلیل رحمتی و با صدای داریوش گودرزی، آلبوم «گول هه نار» با صدای دیلان نصیری، آلبوم موسیقی اورامی «کوسالان» با صدای هیوا شاه محمدی، کتاب و آلبوم «موسیقی اورامان» اثر مهدی احمدی، کتاب «مفهوم بند در موسیقی کردهای مُکریان» اثر کژوان ضیاءالدینی، کتاب «آموزش مقدماتی تا پیشرفته دف نوازی» اثر فرزاد عندلیبی و کتاب «پرواز» قطعاتی برای کمانچه اثر راشد باباشهابی از آثاری است که تاکنون در بخش تولید در واحد موسیقی حوزه هنری کردستان انجام گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی یونسکو، ادامه داد: این عنوان و پتانسل بسیار بالای هنر موسیقی در استان فرصت مناسبی است تا با حمایت از هنرمندان متعهد نسبت به تولید آثار ارزشمندو فاخر موسیقایی متناسب با زیست بوم استان گام برداشت.

مرادی با اشاره به فعالیت ۳ ساله گروه همنوازان دانشگاه کردستان، یادآور شد: پس از تأسیس گروه موسیقی دانشگاه کردستان در سال ۱۳۹۵، گروه همنوازان دانشگاه کردستان به عنوان نهاد اجرایی در زمینه‌ی تولید و انتشار آثار هنری در سال ۱۳۹۷ بنیان نهاده شد.

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه های این گروه اجرای عملی و کاربردی نتایج پژوهش های مرتبط با موسیقی کردستان است، بیان کرد: آواز در این اثر با موضوع قابلیت شعر مستوره اردلان جهت همنشینی با موسیقی دستگاهی در دستگاه ماهور طراحی شده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: اشعار این آلبوم شامل «شعر آواز – مستوره کردستانی»، «شعر تصنیف لیم یاخی – مه لا عه بدوللا بوکانی» و «شعر تصنیف فولکلور) که ویار است که با شماره ثبت ۴۲۸/م-۱۴۰۰ در مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر و پس از برگزاری مراسم رونمایی که همزمان با روز سنه در سنندج برگزار می شود در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi