کد خبر : 393
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 12:26
245 بازدید

کشف و ضبط ۱۴ دستگاه ماینر و کارت گرافیک قاچاق در مریوان

کشف و ضبط ۱۴ دستگاه ماینر و کارت گرافیک قاچاق در مریوان
رخداد غرب: مسئول روابط عمومی شرکت نیروی برق شهرستان مریوان گفت: ۱۴ دستگاه ماینر و کارت گرافیک غیرمجاز و قاچاق از متخلفان و سودجویان این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش رخداد غرب به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عباسی مسئول روابط عمومی شرکت نیروی برق شهرستان مریوان اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت ماینر‌های غیرمجاز و قاچاق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی، تعداد ۱۴ دستگاه ماینر و کارت گرافیک قاچاق از متخلفان شناسایی و کشف و ضبط شد.

او با بیان اینکه ماینر‌ها و کارت گرافیک‌های کشف شده به اداره منتقل و متخلفان بعد از تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند تاکید کرد: اجرای عملیات کشف و ضبط دستگاه‌های استخراج رمز ارز در محله‌ها و مناطقی از سطح شهرستان برای مقابله با خاموشی برق با قوت تمام ادامه خواهد داشت.

مسئول روابط عمومی شرکت نیروی برق شهرستان مریوان با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال ۲۷۴ دستگاه ماینر قاچاق از متخلفان و سودجویان کشف و ضبط شده بود گفت: با احتساب این تعداد ماینر تعداد ماینر‌های کشف شده در شهرستان مریوان از ابتدای امسال تاکنون به ۲۸۸ دستگاه رسید.

عباسی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده استفاده غیرمجاز از شبکه برق می‌توانند از طریق شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ در فضای مجازی و یا شماره تلفن ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات برق و یا پلیس انتظامی به شماره ۱۱۰، موارد را اطلاع دهند و مانع خسارت سوء استفاده کنندگان به مشترکین برق و شبکه‌های برق شوند.

او گفت: به کسانی که در شناسایی و گزارش مراکز دستگاه‌های غیرقانونی ارز دیجیتال این مدیریت و مجموعه شرکت توزیع برق شهرستان را یاری رسانند به تناسب میزان ماینر‌های کشف شده مبالغی به صورت پاداش و در قالب کارت هدیه داده می‌شود.

مسئول روابط عمومی شرکت نیروی برق شهرستان مریوان اضافه کرد: ماینر‌های کشف شده به صورت غیر قانونی به شبکه سراسری برق متصل بودند که نیرو‌های شرکت برق با مشاهده بار نامتعارف فاز‌های فیدر‌های فشار ضعیف شهری حین بازرسی لوازم اندازه گیری و آمپراژ گیری، شناسایی و توقیف شدند.

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی ناخواسته را سبب می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi