کد خبر : 653
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 11:30
109 بازدید

نجات جان چند نفر از مرگ حتمی با اهداء اعضای بدن جوان ۳۱ ساله کردستانی

نجات جان چند نفر از مرگ حتمی با اهداء اعضای بدن جوان ۳۱ ساله کردستانی

رخداد غرب: رییس واحد شناسائی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، گفت: خانواده مرحوم فریاد رازیانی، جوان ۳۱ ساله کامیارانی، با اهداء اعضای بدن فرزند خود جان چند نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.

به گزارش رخداد غرب،  شیدا خیرالهی در گفت و گو با خبرنگاران استان با این توضیح که بیمار، فریاد رازیانی ۳۱ ساله اهل روستای دولتیار کامیاران به دنبال تصادف خودرو دچار شکستگی های متعدد بدن شده و در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه از کامیاران به بیمارستان کوثر سنندج اعزام شد و در بخش مراقبت های ویژه بستری و تحت درمان قرار گرفت، گفت: متاسفانه علی رغم تلاش پزشکان معالج، این جوان ۳۱ ساله در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه دچار مرگ مغزی شده و تیم پزشکان معتمد وزارت بهداشت مرگ مغزی وی را تائید کردند.

وی افزود: پس از تائید قطعی مرگ مغزی، اقدام به اخذ رضایت از خانواده مرحوم انجام و خوشبختانه خانواده فهیم و نوع دوست ایشان رضایت داده و جسد این جوان مرگ مغزی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲:۳۰ صبح به بیمارستان سینای تهران اعزام شد تا عملیات جداسازی اعضای بدن انجام شود.

رئیس واحد شناسائی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن قدردانی از خانواده فهیم و نوع دوست این جوان عزیز کردستانی که با اهدای اعضای بدن فرزند خود چند نفر را از مرگ حتمی نجات دادند، گفت: جسد این جوان مرحوم صبح روز ۲۱ اردیبهشت ماه از بیمارستان کوثر سنندج طی تشریفات خاصی به زادگاهش اعزام خواهد شد.

گفتنی است: از سال ۱۳۸۹ تا کنون پنجاه مورد مرگ مغزی منجر به اهداء عضو در استان کردستان به ثبت رسیده است، که در بین شهرستان های استان، شهرستان بیجار از نظر رضایت گیری پیشتاز می باشد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

[shamedlogo_shortcode]
logo-samandehi